رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان:

کسب و کار لنج‌داران نباید به بهانه کثرت اسکله با مشکل روبرو شود

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: نمی‌شود به بهانه کثرت اسکله در استان لنج‌داران کسب‌وکارشان را از دست بدهند و متحمل سختی برای خارج کردن کالا از این بندر شوند.
کد خبر: ۸۷۶۶۱۱۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، حسین هاشمی تختی ظهر یکشنبه در دیدار با لنجداران منطقه بندر پل در شهرستان بندرخمیر با اشاره به اینکه لنج داران بندر پل با مشکلات زیادی برای خارج کردن کالا از بندر مواجه هستند گفت: با توجه به اینکه مجوز صادرات برای لنج داران این منطقه صادرشده اما هنوز برای خارج شدن کالا از این بندر لنج داران باید به قشم و یا بندرعباس رجوع کنند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از لنج داران مبنی بر دلیل عدم احداث اسکله تخلیه و بارگیری کالا در این بندر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل را کثرت اسکله‌های بندری در استان می‌دانند اما این نباید مانعی برای کسب درامد و روزی حلال مردم منطقه باشد.

نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان در خانه ملت در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه درآمد ساکنان منطقه از راه دریانوردی و وارد و یا خارج کردن کالا است نبود گمرک و محول کردن مسائل مربوط به این حوزه به گمرکات مناطق دیگر به ضرر و زیان لنج داران است که در این زمینه نیز باید بررسی‌ها و تدابیر لازم انجام شود.

هاشمی تختی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست مردم منطقه مبنی بر شهر شدن روستای بندر پل گفت: در این زمینه باید با درخواست ساکنان منطقه پیگیری های لازم انجام شود.

نماینده شهرهای بندرعباس، ابوموسی، قشم، حاجی‌آباد، هرمز و خمیر نیز در پایان در پاسخ به درخواست اهالی منطقه در خصوص مدارس تخریبی بیان کرد: در راستای بازسازی مدارس تخریبی اقدامات لازم انجام‌شده و بر اساس فهرستی که از سوی نوسازی مدارس تهیه‌شده مدارس استان با تخصیص بودجه و اعتبار لازم نوسازی می‌شوند.
ارسال نظرات