استاندار اردبیل خبر داد:

ساعت فعالیت گمرک بیله‌سوار افزایش می یابد

استاندار اردبیل با اشاره به تردد روزانه بیش از هزار نفر از گمرک بیله سوار گفت: ساعت فعالیت گمرک بیله‌سوار افزایش می یابد.
کد خبر: ۸۷۶۶۳۴۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان، مجید خدابخش در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در مورد اظهارنظر اخیر یکی از نمایندگان اردبیل در مورد عملکرد دولت و انتقاد از آن به همراه تعلل در انتخاب مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: تغییر امری دائمی است و اتفاق عجیبی نیست که ما بخواهیم نسبت به آن موضع‌گیری کنیم و در مورد اداره کل راه و شهرسازی استان با اعلام تمایل مدیرکل فعلی برای تغییر گزینه پیشنهادی‌مان را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم ولی تاکنون این گزینه‌ها مورد پذیرش قرار نگرفته و منجر به صدور حکمی نشده است.

وی در مورد تغییر احتمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در حالی که با ابهام سخن می‌گفت، اظهار کرد: اگر تغییری نیاز باشد ما قطعا در مدیریت‌ها تغییرات را اعمال خواهیم کرد ولی معتقدم باید تغییرات را به حداقل رساند.

استاندار اردبیل گفت: برای اداره راه و شهرسازی استان اردبیل گزینه‌هایی را پیشنهاد کردیم ولی تاکنون منجر به صدور حکم از سوی وزارت راه و شهرسازی نشده و پیگیر این موضوع هستیم.

خدابخش یادآور شد: در سه سال دولت دبیر و امید به اندازه 22 سال گذشته و حتی بیشتر کار عمرانی و زیربنایی انجام شده است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه همه در اظهارنظر آزاد هستند و این از خصوصیات دموکراسی است، بیان کرد: 27 آبان امسال سه سال مسئولیت بنده در این استان تمام می‌شود و بنده در این روز عملکرد شفافی را به مردم از طریق رسانه‌ها اعلام خواهم کرد.

خدابخش تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در حوزه آب و برق بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده در حالی که در 30 سال گذشته ما پروژه‌ای نداشتیم که دولت برای آن 350 میلیون دلار مسدودی ارزی فراهم کند.

وی افزود: در 30 سال گذشته تنها سرمایه‌گذاری انجام شده در استان اردبیل سبلان پارچه بوده که 70 میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری شده بود در حالی که تنها در نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل در این سه سال 350 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

رئیس شورای مدعی شد: اگر سه سال عملکرد دولت تدبیر و امید را در این استان در یک ترازو قرار دهیم و در کفه دیگر ترازو عملکرد 22 سال دیگر قرار گیرد نتایج سه سال بر آن سنگینی می‌کند.

ساعت فعالیت گمرک بیله‌سوار افزایش می‌یابد

استاندار اردبیل به علاقمندی کشور آذربایجان برای واردات سیب‌زمینی و ماشین‌آلات از استان اردبیل اشاره کرد و گفت: آنها علاقمند هستند تا ما ماشین آلات مورد نیاز را در آذربایجان مستقر کنیم تا فرآورده‌ها و صنایع تبدیلی سیب‌زمینی رونق گرفته و صادرات به راحتی به روسیه انجام شود.

خدابخش در مورد 24 ساعته شدن گمرک بیله‌سوار اظهار کرد: بر اساس توافق مسؤولان ارشد دو کشور مقرر شده است تا ساعت فعالیت گمرک افزایش یابد به طوری که هم‌اکنون نیز روزانه هزار و 200 آذری از گمرک بیله‌سوار تردد می‌کنند.

وی ضرورت راه‌اندازی مجدد بازارچه مرزی را به همراه فراهم کردن شرایط مناسب در پایانه مرزی یادآور شد و گفت: آذری‌ها علاقمند هستند تا خروجی کامیون‌ها و تریلی‌ها از مرز آستارا انجام شود و قطعا ما نسبت به تقویت گمرک بیله‌سوار پیشنهادهایمان را ارائه کردیم تا در زمینه حل مشکلات تجار و صدور ویزا اقدامات مناسب و تسهیل‌گونه انجام شود.

ما رغبتی برای کلنگ‌زنی نداریم

وی به کلنگ‌زنی‌های بی‌سرانجام در سطح استان در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری که قصد تولید مواد شوینده از نفت سفید را داشته با علاقمندی خود و با حضور رئیس مجلس کلنگ‌زنی پروژه‌اش را انجام داد در حالی که باید قبل از کلنگ‌زنی مطالعات زیست محیطی انجام می‌شد تا زمینه سرمایه‌گذاری بهتر فراهم بیاید.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ما رغبتی به کلنگ‌زنی نداریم بلکه این سرمایه‌گذاران هستند که با شرایط خاص می‌خواهند آیین کلنگ‌زنی برگزار کنند، تصریح کرد: پروژه آذرشید بعد از واگذاری زمین و آماده انتقال ماشین‌آلات به محل اجرای پروژه با مشکل دریافت صدور مجوز زیست محیطی روبه‌رو شده و منتظر است تا مشاوران در این زمینه نظر نهایی را اعلام کرده و به صورت قطعی مسائل و موضوعات مختلف در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

خدابخش در مورد پروژه تولید برق از زباله گفت: این پروژه نیز مشکل زیست محیطی دارد و قرار شده است بعد از رفع مشکلات زیست محیطی سرمایه‌گذار وارد فاز اجرایی شود.

وی در مورد پروژه عظیم مجتمع دامپروری در پارس‌آباد بیان کرد: این پروژه با مشکل کشت علوفه‌ای روبه‌رو است که مسؤولان جهاد کشاورزی قول دادند در این زمینه سرمایه‌گذاران را همراهی کنند تا مشکلات به وجود آمده رفع شود.

به دنبال سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی باشیم

استاندار اردبیل به موج بیکاری و ضرورت مهار آن در سطح کشور و استان اشاره کرد و گفت: ما اگر سخن از مگاپروژه به میان آوردیم هدفمان ایجاد فرصت‌های اشتغال با حجم بالا بوده به طوری که هدف‌گذاری ما تغییر نگرش‌ها در این حوزه است تا در حل بحران بیکاری عینک عمرانی خودمان را به عینک اقتصادی تغییر دهیم.

خدابخش با بیان اینکه رویکرد ما در استان در توسعه و ایجاد مگاپروژه‌ها با هدف اشتغالزایی گسترده است، یادآور شد: در همین راستا 60 هزار هکتار اراضی پایاب خداآفرین قرار است از دیم به آبی تبدیل شود تا در کنار ایجاد فرصت اشتغال صنایع وابسته نیز قوت بگیرد.

وی اهمیت جذب سرمایه‌گذاران اقتصادی را در استان حیاتی توصیف کرد و گفت: ما باید نگاهمان را از حالت عمرانی صرف خارج کنیم و به مانند استان‌هایی مثل اصفهان به فکر ایجاد کارخانه‌هایی همچون ذوب آهن و یا فولاد مبارکه باشیم که زمینه سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها را نیز فراهم کردند.

ارسال نظرات