شهدای حمله داعش شهدای اقتصاد مقاومتی می‌شوند؟

مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق ایران (صانیر) خواهان آن است که شهدای گرانقدر حادثه تروریستی نیروگاه دبیس عراق باید به عنوان سفیران اقتصادی ایران و «شهدای اقتصاد مقاومتی» به جهانیان شناسانده شوند.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۱۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، گروه تروریستی داعش روز جمعه گذشته (سی ام مهرماه) به نیروگاه «دبیس» کرکوک عراق یورش برد و شماری غیرنظامی کشته و مجروح شدند. در این حادثه چهار تن از کارکنان ایرانی این نیروگاه شهید و چهار تن مجروح شدند و پیکر مطهر شهدا روز یکشنبه(دیروز) روانه موطن و زادگاهشان شد.

 

در همین پیوند، «بهمن صالحی» مدیرعامل شرکت صانیر با درخواست این که این شهدای گرانقدر باید به عنوان «شهدای اقتصاد مقاومتی» شناخته شوند، تاکید کرد، وجود چنین افرادی به توسعه اقتصادی جدی کشور، توسعه اشتغال و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سایر کشورها می انجامد.

 

وی به خروج همه 140 نیروی انسانی فنی و کارشناسان شرکت صانیر از خاک عراق در پی حادثه یاد شده اشاره کرد و گفت: در شرایطی که امنیت جانی این افراد فراهم نباشد، ادامه فعالیت آنان در این کشور به مصلحت نیست و علاوه بر آن، عراقی ها نیز باید از ادامه این طرح ها و پروژه های اقتصادی که با شرایط موجود تنها اتلاف منابع است، بپرهیزند.

 

به گفته صالحی، هیچ یک از افرادی که در صحنه مذکور حضور داشتند، روحیه ادامه فعالیت ندارند و در صورت تامین امنیت در عراق، باید به بازسازی روحی و روانی آنان یا تغییر ترکیب نیروی انسانی متخصص حاضر در پروژه های این کشور همت گماشت.

 

وی با تقدیر از تلاش های لحظه به لحظه و مجدانه وزیر نیرو در پیگیری حادثه، ابراز امیدواری کرد با برگزاری مراسم تجلیل از شهدای یاد شده، ضمن التیام آلام بازماندگان، به همه آنانی که از این پس می خواهند در این عرصه به فعالیت بپردازند، قوت قلب و عزت نفس داده شود.

 

مدیرعامل صانیر ادامه داد: به این منظور، همه دستگاه های متولی باید به یاری وزارت نیرو بشتابند.

 

وی در ادامه به دیدار سال گذشته معاون وزیر برق عراق از شرکت صانیر اشاره کرد که مسوولان عراقی برای تامین امنیت نیروهای ایرانی به صورت شفاهی اطمینان خاطر دادند.

 

صالحی تاکید کرد، با حادثه تروریستی پیش آمده، از این پس باید ضمانت های اجرایی بیشتر همراه با بازرسی های نوبه ای در دستور کار قرار گیرد.

 

مدیرعامل صانیر خواستار آن شد تا دستگاه های حرفه ای امنیتی کشور نیز در این زمینه به یاری و مشاوره صانیر بپردازند تا دچار افراط یا تفریط در ممیزی های خود نشده و وازدگی این شرکت را از بازارهای هدف خود به دنبال نداشته باشد.

 

صالحی همچنین خواستار نقش آفرینی جدی تر دستگاه های بیمه گذار و صندوق ضمانت اجرایی صادرات در این عرصه ها شد.

 

شهدای این حادثه تروریستی «مصیب قنبری» از اسلام آباد غرب، «نعمت الله رضایی» از شازند اراک، «کوروش قوی دل» از تالش و «حسن عبدالوند» از لرستان هستند.

 

چهار تن از مجروحان این عملیات تروریستی نیز شامل «وحید یاوری» از کرمانشاە، «خدر شفیعی» از کرمانشاە، «احمد جهانگیرزادە» از ارومیه و «اکبر حسنی» از اردبیل روز شنبه گذشته پس از ورود به کشورمان در بیمارستان های سنندج و مریوان برای ادامه درمان بستری شدند.

ارسال نظرات