فرماندار زنجان:

صحنه‌ها و لحظات زندگی، صحنه‌ها و لحظات انتخاب هستند

صحنه‌ها و لحظات زندگی صحنه‌ها و لحظات انتخاب هستند و چه نیک است که کارهای بهتر را انتخاب و در مسیر درست عمل کنیم.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۴۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار زنجان در مراسم نوزدهمین انتخابات شورای دانش آموزی در دبیرستان دخترانه روغنی زنجانی گفت: سال 78 در تمام دبیرستان های زنجان گفت و گوی ملی جوانان راه اندازی و مشارکت و هم اندیشی جوانان موجب مشارکت گسترده آنان و کسب نتیجه مثبت و قابل قبولی شد و درحالیکه افراد همیشه درزندگی نیازمند تصمیم گیری هستند متاسفانه بعد از این سال گفت و گو و مشارکت تکرار نشد.

دکتر بیات افزود: بسیاری از مواقع یک مدیر برنامه‌ای اجرا می‌کند که در راستای خواسته‌های مردم نیست. امید است دوباره باب مشورت‌گیری و تصمیم‌سازی از سوی مردم مهیا شود و در مباحث مشارکتی فرمانداری زنجان در حد توان حمایت‌های خود را به عمل خواهد آورد.

وی اظهار کرد: هر انسانی در تمام لحظات زندگی خود در مسیر انتخاب است. امروز انتخابات شورای دانش آموزی است اما تمام مراحل زندگی به نوعی انتخاب است و صحنه‌ها و لحظات زندگی صحنه‌ها و لحظات انتخاب هستند و چه نیک است که کارهای بهتر را انتخاب و در مسیر درست عمل کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: تلقی از آموزش و پرورش این نیست که تنها به بعد آموزش بپردازد. طبیعی است که از مفهوم پرورش در پرورش افکار و اندیشه‌ها و نیز پرورش استعدادها و مهارت‌آموزی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ما در بخش مهارت‌آموزی دچار غفلت هستیم، تصریح کرد: مهارت اجتماعی مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند تجدیدنظر است و بسیاری از اقداماتی که باید از مدارس شروع، در دبیرستان‌ها شکوفا و در دانشگاه‌ها به کمال برسد مورد غفلت قرا گرفته است.

این مسئول تاکید کرد: در بحث تربیت اجتماعی و سیاسی، مهارت‌های زندگی و سواد اجتماعی و سیاسی باید در برنامه‌های خود تجدیدنظری داشته باشیم. امید است که استان زنجان در این راستا پیش قدم باشد و فرمانداری زنجان نیز آماده حمایت از این برنامه‌ها است.

بیات با تاکید بر اینکه یکی از اهداف شوراهای دانش‌‌آموزی تحکیم و تعیق ارزش‌ها و آموزه‌های دینی در بین دانش‌آموزان است، یادآور شد: مدرسه به عنوان یک پادگان نیست بلکه محلی برای آموزش سیاسی، اجتماعی و تخصصی است که شوراهای دانش‌آموزی می‌توانند در این امر پیش قدم باشند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه تعمیق و تقویت مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری از دیگر اهداف شوراهای دانش‌آموزی است، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه امروز توجه چندانی به بحث مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌پذیری نمی‌شود که نهادهای مدنی و اجتماعی می‌توانند بذر این نهال را در مدارس و جامعه بکارند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهرستان برای تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌های تدوین شده خود نیازمند یاری آموزش و پرورش است و در این راستا به منظور ایجاد محیط گفت‌وگو هر هفته بازدیدهایی از مدارس خواهیم داشت و امید است محصول این گفت‌وگوها مفید باشد.

همچنین، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه جلسه گفت: هر کشوری که بخواهد پیشرفت کند باید بر روی موضوع آموزش و پرورش توجه جدی داشته باشد. همچنین در آموزش و پرورش نیز باید تمام برنامه‌ریزی‌ها در جهت رشد و اعتلای دانش‌آموزان باشد.

مرتضی تمجیدی افزود: باید چنین تصور شود که وظیفه آموزش و پرورش تنها آموزش‌های علمی و درسی است بلکه در کنار این امر باید بکوشد تا دانش‌آموزان در زمینه‌های اخلاقی، اجتماعی و عاطفی رشد کافی و لازم را داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: امسال نوزدهمین دوره از انتخابات شوراهای دانش‌آموزی اجرا می‌شود و دانش‌آموزان با ورود به این عرصه می‌آموزند که چگونه وارد تصمیم‌گیری‌های دشوار آینده شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: نمی‌توان شوراهای دانش‌آموزی موفقی داشت بدون اینکه شورای دبیران داشته باشیم، لذا با همکاری مطلوب و مناسب می‌توان شوراهای دانش‌آموزی موفق و در واقع آینده‌ای بهتر را برای دانش‌آموزان رقم زد.

ارسال نظرات