امام جمعه قروه

13 آبان افتخار نظام و روز وحدت امت اسلامی است

امام جمعه شهرستان قروه گفت: 13 آبان افتخار نظام جمهوری اسلامی و روز وحدت امت اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۴۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام حسن باباییان در جلسه هماهنگی برنامه‌های 13 آبان که در فرمانداری قروه برگزار شد اظهار داشت: 13 آبان یک روز پرافتخار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به مناسبت‌های روز 13 آبان افزود: هر سه مناسبت این روز به خصوص روز دانش‌آموز نشان‌دهنده اهمیت این روز است.

خطیب نماز جمعه قروه خاطرنشان کرد: روز 13 آبان نشان می‌دهد که اسلام ناب بر پایه خون‌های پاک و بی‌گناه شکل گرفته است که رژیم‌های فاسد در برابر آن می‌ایستند.

وی ادامه داد: ما بر پایه‌ای ایستاده ‌که این پایه بر اساس خون شکل گرفته است و بنابراین وظیفه ما و نگرانی ما صدچندان می‌شود.

باباییان تصریح کرد: ما هر آنچه داریم از شهدا داریم و این شهدا هستند که ما را بر این کرسی نشانده‌اند؛ این کرسی امانتی است که شهدا در اختیار ما قرار داده‌اند و امانت را باید به اهل آن سپرد.

وی با بیان اینکه باید در نگهداری این امانت تلاش کنیم افزود: نماز محور و ستون اصلی است و باید امانت‌داران شهدا نماز را در محور فعالیت‌های خود قرار دهند.

باباییان با تاکید بر اینکه باید فرهنگ نماز جدی گرفته شود، تصریح کرد: باید فرهنگ نماز به گونه‌ای معرفی و نمایان شود که صدای صوت نماز سایر صداها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی نماز را باعث ایجاد تعهد دانست و بیان داشت: نماز راندمان کاری هر انسانی را بالا می‌برد چرا که نماز انسان را متعهد می‌کند.

ارسال نظرات