نماینده ولی فقیه در استان کردستان

علمای مذهب شافعی همواره در مقابله با جریان تکفیر پیشرو بوده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به افکار و سیره امام شافعی در راستای مبارزه با جریان‌های انحرافی در جامعه اسلامی گفت: علمای مذهب شافعی نیز با پیروی از سیره امام شافعی در اعصار مختلف پیشگام مقابله با جریان تکفیر بوده‌اند.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۰۷
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در نهمین پیش کنگره امام شافعی در سروآباد اظهار کرد: بسیار خرسندیم که 9 پیش‌کنگره را با مشارکت و همراهی علما و روحانیون و پژوهشگران دینی منطقه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار کردیم.

وی افزود: یکی از نکات بارز این پیش کنگره‌ها این بود که با وجود پیش کنگره بودن همگی در سطح بین‌المللی برگزار شد و علمای شافعی مذهب کشورهای مختلف اسلامی از آفریقا و خاورمیانه در این پیش کنگره ها حضور پیدا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: باید به این مهم توجه کنیم که همه ما وظیفه داریم که برای تکریم شخصیت های بزرگ جهان اسلام و علمای دینی تلاش کنیم چرا که این تجلیل و گرامیداشت ها به نفع خودمان است.

حسینی‌شاهرودی افزود: باید زمینه‌های آشنایی هرچه بیشتر مردم با افکار بزرگان دینی همچون امام شافعی را فراهم کنیم چون این افکار در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته و برای امت اسلامی مایه خیر و برکت بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود به تاسی امام شافعی از قیام امام حسین(ع) در مقابله با جریان انحرافی امویان اشاره کرد و گفت: همانطوری که ابا عبدالله الحسین در مقابل فساد اقتصادی و سیاسی و رواج منکرات در دوران حکومت امویان قیام کردند تا اسلام نبوی را در جامعه زنده کنند امام شافعی نیز این مهم را مدنظر داشتند.

حسینی‌شاهرودی اظهار داشت: اگر به سیره امام شافعی نگاه کنیم به عینه محبت و ارادت ایشان به اهل بیت رسول‌الله را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: از سیره امام شافعی می‌توانیم به این نتیجه برسیم که باید همواره در مسیر اعتدال گام برداریم و به اصلاح امور بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به منویات امیرالمومنین علی(ع) در خصوص کسب علوم مختلف توسط مسلمانان اشاره کرد و گفت: امام شافعی با مدنظر قراردادن سیره حضرت علی(ع) در علم فقه، علم طب، علم نحو و علم نجوم خبره بودند.

حسینی‌شاهرودی افزود: امام شافعی با استفاده از زبان شعر و خلق آثاری ادبی گرانبها عمده معارف خویش را بیان کرده‌اند و اخلاق‌مداری را در آثار ادبی خویش ترویج داده‌اند.

ارسال نظرات