مدیرکل سازمان مدیریت بحران لرستان:

هیچگونه اعتباری برای جبران خسارات سیلاب های لرستان تخصیص داده نشد

مدیرکل سازمان مدیریت بحران لرستان در حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از عدم تخصیص اعتبارات لازم به استان لرستان برای جبران خسارت سیلاب های زمستانی و بهاری گله کرد.
کد خبر: ۸۷۶۷۴۸۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان ،آریایی در جلسه شورای عالی مدیریت بحران لرستان که با حضورمهندس نجار رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه در اثر وقوع بارندگی های 24 ماه اخیر 703 میلیارد تومان در همه بخش ها به لرستان خسارت وارد شده است گفت: این درحالی است که با وجود تایید بخشی از خسارات با امضای وزیر کشور و ارسال درخواست به سازمان برنامه و بودجه برای تصویب و تخصیص اعتبارات لازم برای جبران بخشی از خسارات هیچگونه مبلغی به استان لرستان پرداخت نشده است.

وی افزود:بسیاری از پرو ژه هایی که در سیلاب ها مذکور دچار خسارت شده اند همگی به ضورت موقت بازسازی و بسیاری متوقف شده اند و امسال هم انتظار می رود با بارندگی های زیاد با حجم بالای مشکلات مواجه شویم

مدیرکل سازمان مدیریت بحران لرستان در ادامه با اشاره به اوضاع تجهیزات دستگاه های اجرایی و امدادی گفت:بسیاری از این ارگان ها که سال گذشته و ابتدای امسال به بازسازی تاسیسات خسارت دیده خود پرداختند در حال حاضر انبارهای آنها از تجهیزات خالی است و اگر با سیلاب ناگهانی مواجه شویم جایگزینی برای تجهیزات تازه خسارت دیده خود ندارند.

آریایی ادامه داد :با مساعدت استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با استفاده از منابع محدود استانی بخشی از خسارات جبران شد .

وی با اشاره به اینکه اولین نقدینگی که امسال وارد خزانه استان شد در خدمت تجهیز عملیات های اطفای حریق قرار گرفت، اظهار داشت : در جریان حوادث پیش آمده در استان تجهیزات اطفای حریق خسارت زیادی را متحمل شده اند که به دلیل بالا بودن هزینه های تعمیر و بهسازی اکثرا بلا استفاده و بی جایگزین هستند.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران لرستان به برنامه های پیشگیرانه این اداره کل طی امسال اشاره و خاطرنشان کرد: در مدارس و ادارات استان برنامه های متفاوتی جهت آموزش همگانی و امداد نجات برگزار همچنین لایه روبی روخانه ها، دهانه پل ها و مسیل ها انجام شد.

آریایی همچنین در مورد خسارات بخش کشاورزی نیز افزود:با توجه به اینکه چند سالی است ه در قانون برنامه و بودجه برای بیمه محصولات کشاورزی یارانه در نظر گرفته شده است اما اعتماد تولید کنندگان را جلب نکرده و به دلیل مشکلات فراوانی که دارند از استقبالی از این طرح نشده است.

وی گفت:تولیدکنندگان بخش کشاورزی بعد از وقوع حوادث انتظار پرداخت تسهیلات برای جبران خسارات خود دارند که متاسفانه ما تسهیلات پیش بینی شده ای برای آنها نداریم.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران لرستان تنها تسهیلات سازمان مدیریت بحران را در بخش مقاوم سازی مسکن های روستایی اعلام کردو افزود:برای همین یک مورد هم بانک ها با اعمال شروط و قید های خاصی با ما همکاری نمی کنند و روند اعطای وام را به تاخیر می اندازند.

ارسال نظرات