کارشناس مسائل تربیتی و خانواده در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

فشار مالی دلیل عدم تمایل پسران به ازدواج

حسن‌پور گفت: یکی از دلایل عدم تمایل جوانان به ازدواج مشکلات فقر مالی است که باعث شده خیلی از پسران به ازدواج تمایلی نداشته باشند.
کد خبر: ۸۷۶۷۵۳۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

طیبه حسن‌پور جامعه‌شناس و کارشناس مسائل تربیتی و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به معضل اجتماعی بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ ازدواج در کشور گفت: مقایسه زنان و مردان در سن ازدواج مجرد نشان می دهد که تعداد زنان در استانه ازدواج بیش از آقایان است و برهمین اساس با بالا رفتن سن ازدواج تعداد دختران مجرد بیش از پسران می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید اجازه داد که سن ازدواج در دختران بالا رود تا برای ازدواجشان مشکلی به وجود نیاید، خاطر نشان کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی ثبت‌احوال در مورد نسبت جنسی در کشور ما تعداد دختران بیشتر از پسران است.
وی در پایان با اشاره به اینکه مهاجرت در مورد آقایان بیشتر از بانوان است، یاد آور شد: اما اینکه اگر امروز با کمبود پسر در آستانه ازدواج مواجه هستیم چند دلیل داریم یکی از آن‌ها مهاجرت و حوادث و میزان مرگ و میر پسران نسبت به دختران است و یکی دیگر از دلایل مشکلات فقر مالی است که باعث شده خیلی از پسران به ازدواج تمایلی نداشته باشند.

ارسال نظرات