فرماندار نیر تاکید کرد:

لزوم آموزش و فرهنگ سازی در خصوص پدافند غیرعامل

فرهنگ‌سازی و گسترش مقوله پدافند غیرعامل با استفاده از ابزارهای فرهنگی و بسترسازی فرهنگی یکی از مسائل مهم در این زمینه است.
کد خبر: ۸۷۶۷۶۸۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل و با اشاره به انتخاب شعار امسال " مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل " بیان داشت: هر کشوری که به مسائل امنیتی، دفاعی و تهدیدات و فرصت‌ها اندیشه نکند محکوم به نابودی است چرا که دیگران به جای او خواهند اندیشید.

وی گفت: مسئله پدافند غیرعامل که از سوی مقام معظم رهبری در طی سالیان گذشته نیز مرتباَ مورد تاکید قرار گرفته، برای کشورمان به لحاظ قرارگیری در موقعیت استراتژیک جغرافیایی و منابع طبیعی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فرماندار نیر افزود: پدافند غیر عامل هر اقدامی است که به طور غیر مسلحانه بتواند آثار یک حمله نظامی یا جنگ را کاهش دهد که شامل اختفا، استتار، پوشش، پراکندگی، فریب، مکان یابی درست استحکامات، ایجاد سازه های مقاوم از مصادیق پدافند غیر عامل است که از دیرباز در جنگ ها و درگیری ها مورد استفاده انسان قرار گرفته و لزوم آموزش و فرهنگ سازی در این خصوص امری ضروری است.

احمدی بیان کرد: هر گاه تمهیدات دفاع عامل همراه با ملزومات دفاع غیرعامل به حدی از کارآمدی برسد، خود به‌خود باعث از بین رفتن طمع دشمن و نا امیدی در تهاجم خواهد شد و یا در صورت حادث شدن تهاجم، دشمن را در دستیابی به اهدافش با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.

فرماندار نیر عنوان کرد: آنچه مسلم است وظیفه ما در موضوع پدافند غیر عامل ایجاد خلل در هر یک از مراحل شناسایی، نشانه روی و ایجاد خسارت توسط دشمن است تا بتوان به هدف دفاع که همان به حداقل رساندن میزان خسارت دشمن یا تهدید کننده به نیروها و تاسیسات و تجهیزات است، نائل آمد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و گسترش مقوله پدافند غیرعامل با استفاده از ابزارهای فرهنگی و بسترسازی فرهنگی یکی از نکات مهم در این زمینه است و لازم است تمهیدات لازم را در این زمینه به کار برد تا سیاست‌های کلی نظام در این زمینه محقق شود.

احمدی گفت: پدافند غیر عامل بستر سازی فرهنگی برای مقابله با دشمن و دفاع در مقابل هرگونه تجاوز و آماده سازی روانی جامعه برای ناکام سازی دشمن در تهاجم به کشور است.

ارسال نظرات