سرلشکر جعفری:

توان دفاعی سپاه 10 برابر سال آخر جنگ است

فرمانده کل سپاه گفت: امروز اگر ادعا کنیم توان دفاعی سپاه پاسداران حداقل 10 برابر سال آخر جنگ است اقرار نکرده ایم.
کد خبر: ۸۷۶۷۸۰۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین دوره تحصیلی دانشجویان دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع)، یاد تمام شهدای و امام شهدا را گرامی داشت.

وی ضمن تقدیر از فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ان شاء الله در آینده ای نزدیک این مجموعه آموزشی به عنوان یک دانشگاه نمونه در میان نیروهای مسلح و سپاه معرفی شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه در دروان دفاع مقدس شکل گرفت تصریح کرد: نیروی دریایی با ماموریت درگیری با دشمنان انقلاب اسلامی و آمریکای متجاوز تشکیل شد و هم اکنون به عنوان یکی از عملیات ترین نیروهای سپاه پاسداران به شمار می آید.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه بعد از جنگ صحنه نبرد دریایی همیشه به عنوان یکی از نقاط تهدید و هدف دشمن بوده است گفت: تنگه هرمز و خلیج فارس با حساسیتی که دارد باعث شده است نیروی دریایی سپاه یک نیروی عملیاتی باشد.

وی ادامه دارد: سپاه پاسداران در همه صحنه های ماموریتی شکل گرفته است و درگیری با ضد انقلاب داخلی در دروان دفاع مقدس و ... عرصه هایی بوده که سپاه در آن ماموریت داشته است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه امروز بسیار قدرتمند، مجرب و با کوله باری از تجربه یکی از پر قدرترین نیروهای مسلح در منطقه است گفت: دلیل این قدرتمندی برخورداری از روحیه ایمان، شهادت طلبی، انگیزه دفاع و رزم است.

سرلشکر جعفری حفظ انقلاب اسلامی، امنیت کشور و امنیت منطقه را مهمترین راهبرد کنونی سپاه داسنت و افزود: لباس پاسداری لباس دفاع از دین و پاسداری از اسلام عزیز است و خدا را سپاسگزاریم این لباس مقدس را بر تن داریم.

وی گفت: سپاه علاوه بر ماموریت های دفاعی و امنیتی در عرصه های فرهنگی سیاسی اقتصادی و اجتماعی وظایفی را بر دوش دارد تا از تهدید علیه انقلاب مقابله کند، بنابراین باید با این وظیفه خطیر آشنا باشیم.

فرمانده کل سپاه حفظ انقلاب اسلامی را الویت نخست ماموریت سپاه دانست و افزود: این تفاوت سپاه با دیگر نیروهای نظامی است لذا این تکلیف رسالت ما را سنگین تر می کند.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: وظیفه سنگینی داریم به ویژه زمانی که دشمنان قسم خورده تمام عزم خود را جزم کردند تا انقلاب به سرانجام نرسد هرچند خداوند همیشه یاریگر ما بوده و خواهد بود بنابراین همه نیروهای انقلاب اعم از بسیج مردمی و مسئولینی که دل در گروه انقلاب دارند در حفظ انقلاب وظایفی دارند.

وی با بیان اینکه مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی تاکنون نصیب انقلاب اسلامی شده است گفت: امیدواریم این پرچم به اهتزاز در آمده به دست صاحب اصلی خود برسد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هدایت های فرماندهی معظم کل قوا در بخش های مختلف سپاه امروز به صورت یکپارچه، هماهنگ و با محوریت معنویت، اعتقادات، باورهای دینی و انقلابی در حال انجام است خاطرنشان کرد: امروز اگر ادعا کنیم توان دفاعی سپاه پاسداران حداقل 10 برابر سال آخر جنگ  است اقرار نکرده ایم.

سرلشکر جعفری با تاکید بر موضوع تربیت در دانشگاه گفت: تربیت مقدم بر آموزش است و عامل اصلی موفقیت سپاه نیز برخورداری از معنویت، آمادگی دینی و بصیرتی پاسداران است و در مراکز آموزشی این ابعاد باید بیش از گذشته تقویت شود.

وی با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا و اسرائیل در منطقه گفت: آل سعود خائن در برابر ملت مظلوم یمن شکست خورده است و نتواستند اهداف شومش را محقق کنند.

ارسال نظرات