نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

هیچ اقدامی برای مبارزه با قاچاق کلان انجام نشده/محدودیت های دولتی ضربه به معیشت مرزنشینان است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با بیان اینکه قاچاقچیان اصلی پایتخت نشینانی هستند که با زد و بند از مبادی رسمی کشور کالای قاچاق وارد کشور می کنند،گفت:در حال حاضر 90درصد از کالای قاچاق از مجاری قانونی عبور می کنند و هیچ قدمی برای این موضوع برداشته نشده است.
کد خبر: ۸۷۶۸۰۲۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه  نوار ساحلی یک هزار کیلومتری استان هرمزگان گفت:ساکنان مناطق ساحلی از دیرباز تاکنون با ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس رفت و آمد داشته و امر صادرات و واردات با لنج های باری و صید و صیادی از مشاغل و حرفه های ذاتی این امر است.

مرادی اظهار کرد: متاسفانه هرچه به مروز زمان در موضوع صادرات، واردات، صیادی و پیله وری با محدوریت های تفنینی و دولت های مختلف کاهش پیدا کرد و صدمات جبران ناپذیری را به مردم این مناطق وارد کرده است.

وی افزود:کالای ته لنجی(ملوانی) از قدیم در استان های ساحلی مرسوم بوده اما در این زمینه نیز محدودیت هایی اعمال شده که با رایزنی های انجام شده مقرر شد ملوانان هر سال شش بار تردد کنند و هربار معادل چهار میلیون تومان کالا وارد کنند اما در نهایت هر ملوانی براساس شرایطی که دارد یک بار دوباره می تواند تردد کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تصریح کرد:مردم گمان می کردند با راه اندازی منطقه آزاد قشم امر واردات و صادرات برای بومیان تهسیل خواهد شد اما در عمل چنین اتفاقی نیافتد .

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت این است که به مرز نشینان و ساکنان نوار ساحلی جنوبی نگاه ویژه ای داشته باشد و با افزایش دویا سه برابری در زمینه واردات کالاهای ملوانی موافقت کند.

مرادی با بیان اینکه مردم هرمزگان قاچاقچی نیستند و قاچاقچیان اصلی پایتخت نشینانی هستند که با زد و بند از مبادی رسمی کشور کالای قاچاق وارد کشور می کنند،گفت:در حال حاضر 90درصد از کالای قاچاق از مجاری قانونی عبور می کنند و هیچ قدمی برای این موضوع برداشته نشده است.

نماینده مردم بندرعباس،قشم، حاجی آباد و بندرخمیربا اشاره به شیوه غلط مبارزه با قاچاق در استان تاکید کرد:برای مبارزه با قاچاق کالا باید خلاهای قانونی موجود اصلاح و به گونه ای تدوین شود که باقاچاقچیان کلان برخورد شود نه با مرزنشینانی که برای ارتزاث خانه و منبع درآمد محدود خانواده کالا وارد می کنند.

 

وی علت ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی را برخورد نامناسب با عوامل گمرکات و بنادر دانست و گفت:این موضوع به وزیر اقتصاد گوشزد شده  در مجلس نیز وزیر اقتصاد قول مساعد داده تا با هوشمند سازی اسکله ها دخالت انسان از چرخه نظارتی خارج شود.

مرادی خاطرنشان کرد: نظارت بر گردش مالی افراد ناظر نیز در این برنامه قرار دارد که با این راه حل بخشی از نگرانی ها نیز کاسته خواهد شد.

 
ارسال نظرات