مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد:

تدوین 30 هزار استاندارد ملی در کشور

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد گفت:800 قلم کالا در کشور از استاندارد اجباری بهره مند و 30 هزار استاندارد ملی نیز تدوین شده است.
کد خبر: ۸۷۶۸۰۸۲
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، دکتر پرویز درویش در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر استاندارد در لرستان افزود: نشان استاندارد و بالا بردن کیفیت در محصولات می تواند آرامش روانی را در جامعه و در میان مصرف کنندگان حاکم کند.
وی تصریح کرد: شعار امسال روز جهانی استاندارد، در جهت اعتمادسازی بوده و این مهم می تواند موجب اعتماد مردم به کالاهای دارای نشان استاندارد در همه کشورها شود.
مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان استاندارد با اشاره به بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: در این بند بر اهمیت نشان استاندارد و افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات تاکید شده و سازمان ملی استاندارد نیز باید در این جهت با پشتکار بیشتری برای استانداردسازی و نظارت بر کیفیت کالاهای داخلی گام بردارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 800 قلم کالا در کشور از استاندارد اجباری بهره مند بوده و 30 هزار استاندارد ملی نیز تدوین شده است.
درویش گفت: وظیفه دولت، ایجاد بستر ارتقای کیفیت است تا در یک فضای رقابتی سالم، به دور از تحریم ها  و با هدف افزایش خدمات به مصرف کنندگان، این مهم محقق شود.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه کشور به مقوله کیفیت اهمیت داده شده است و در آن بر تدوین برنامه کیفیت و استاندارد تاکید گردیده است.

گفتنی استا در پایان این مراسم از گروه صنعتی همارشتن تولید کننده پروفیل های u-PVC، شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان، آریا گچ پلدختر، و واحد تولیدی سید احمد حسینی تولید کننده بلوک پلی استایرن با اهداء لوح، تقدیر شد.
همچنین پگاه شیخ الاسلامی مدیر کنترل کیفیت واحد تولیدی مهلران، نورمحمد دارایی مدیر کنترل کیفیت شیر پاستوریزه پگاه لرستان، و فلور کیانی نژاد مدیر کنترل کیفیت شرکت تعاونی 3160 فرآورده های لبنی کیمیا سلسله، و هم چنین آزمایشگاه همکار مرجعان یکتای غرب مورد تقدیر قرار گرفتند.
از شرکت تدوینگر نمونه، شرکت زمین حفاران کاسیت با مدیرعاملی فرشاد کولیوند، که در سطح ملی نیز مورد تقدیر قرار گرفته بود، و هم چنین از عنایت شرفی رییس اداره استاندارد شهرستان بروجرد نیز به عنوان تدوینگر اداره کل، تقدیر  شد.

ارسال نظرات