دکتر افشار در تشریح تفکر منحرف تکفیری در گفتگو با «بسیج»:

جریان تکفیری خنجری بر پشت بدنه‎ی اسلام است

مولف و پژوهشگر حوزه ی سیاسی و مدیریتی گفت: این‎ها افرادی هستند که در اصطلاح تکفیری هستند ،این افراد در کمال نا جوانمردانگی نوامیس مردم را به بهانه های مختلف می آزارند.
کد خبر: ۸۷۶۸۱۵۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
دکتر بابک صمدی افشار مولف و پژوهشگر حوزه ی سیاسی و مدیریتی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به جریان انحرافی تکفیری به وجود امئه در جهان اسلام و تفکرات و رفتار منحرف و خشن انان که به نام اسلام انجام می شود، گفت: جریان تکفیری را میتوان از سه بعد بررسی کرد: بعد اول مسیر انحرافی و خطرهای این جریان برای جهان اسلام است که پوشیده و پنهان بر هیچ کس نیست ، در بعد بعدی میتوان به دست های پشت پرده در سازماندهی و تقویت جریان های تکفیری اشاره کرد و در نهایت از راه های مقابله با این جریان خطرناک سخن گفت.

پژوهشگر و مولف کتاب سبک زندگی اسلامی در ادامه با بیان اینکه اندیشه تکفیر و وجود افرادی که به این روش فکری رفتار می کنند،خاطر نشان کرد: نه تنها یک واقعیت غیرقابل انکار در دوران معاصر است که کمابیش در دوره های مختلف وجود داشته است اما تردیدی نیست که سالهای اخیر، این اندیشه ی سم آلود، به کمک دست های پیدا و پنهان تبلیغاتی، جلوه جدیدی به خود گرفته است.

محقق حوزه های سیاسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: مساله تکفیر و جریان های تکفیری را یک حرکت مخالف با دستورات قرآنی و روح نبوی معرفی کرده و آنها را به مثابه "خنجر از پشت" به بدنه ی اسلام معرفی کردند.

ایشان در ادامه شعار امروز جمهوری اسلامی را آزادی فکری، توسعه‌ی علم و معرفت ، توجه به حقوق و اختیارات انسانها ، مهربانی و مهرورزی میان افراد دانست و یادآور شد: شعاری که نه تنها کشور ما بلکه تمام دنیا در پی رسیدن به آن هستند.

دکتر افشار در خصوص تفکر منحرف تکفیری ها تشریح کرد: این‎ها افرادی هستند که در اصطلاح تکفیری هستند ،این افراد در کمال نا جوانمردانگی نوامیس مردم را به بهانه های مختلف می آزارند. عده‌یی را با قوم‌گرایی، عده‌یی را با طایفه‌گرایی، عده‌یی را به بهانه‌های واهی و نادرست مورد تهاجم قرار می دهند. وجود اینها بشدت مشکوک است، که اصلاً چنین کسانی هستند یا در واقع همان عوامل سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و امریکا و انگلیس‌اند که دارند این‌طور فعالیت می کنند.متاسفانه افرادی هستند که به هر دلیلی حتی جهل دستخوش وعده های فریبنده ی این گروهها شده و مسبب زیان و خسران میشوند.

ارسال نظرات