وزیر سابق نفت در در همایش استانی رسانه، انقلابی‎گری و اقتصاد استکبارستیز در گرگان:

آمریکا بدنبال حذف ارمان های مردم ایران است

وزیر سابق نفت در گرگان گفت: ما با تفکر شعار "ما میتوانیم" سازندگی را در کشور رونق دادیم و نباید اجازه داد این تفکر به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۵۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

 به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، "رستم قاسمی" وزیر سابق نفت در جمع اصحاب رسانه استان گلستان در گرگان با بیان این مطلب که در اواخر عمر دولت دهم،"باراک اوباما" رییس جمهور دولت آمریکا  با حضور خود در کنگره با اذعان به اینکه تحریمها ضد ایران هیچ گونه تاثیری به همراه نداشته است گفت: این حرف رییس جمهور آمریکا نشان دهنده صبر و بردباری ملتی است که در برابر زیادی خواهی های غرب به خصوص آمریکا ایستادگی کرده است که این نشانه پیروزی مردم و انقلاب ما در برابر سلطه گران و استکبار بوده است. 


 آمریکایی ها با تحریم کردن به دنبال حذف آرمان های ملت ایران هستند

وی افزود: آمریکایی ها از هر دری برای تحریم و ضربه زدن به ملت وارد شده بودن که یکی از این حربه ها، تحریم های اقتصادی و صنعت نفت بوده است و با اذعان این سخنان و سخنان سایر مسئولین غربی، معلوم شده است که آنها به دنبال ضربه زدن و براندازی این نظام از راه های گوناگون هستند.

"قاسمی" تصریح کرد: غربی ها به دنبال حذف آرمان ها و فرهنگ عاشورایی ما ایرانی ها هستند که من نیز در دیدار با یکی از پادشاه هان کشور های همسایه، که گفته بود که مقامات آمریکایی در خصوص ایرانی ها گفته اند که آنها دولت نیستند، بلکه آنها آرمان می باشند و ما نمیتوانیم با آن ها مصالحه کنیم و باید کاری کنیم که ایرانی ها دست از آرمان های خویش بردارند، بر این امر واقف گشتیم.

وزیر سابق نفتبا بیان این مطلب که، آمریکایی ها برای تحریم کردن ملت ما، تنها به بحث هسته ای، موشکی و حقوق بشر اکتفا نخواهند کرد و نمی کنند، گفت: آنها تنها هدف خود برای پیروزی در برابر ایران، از بین بردن آرمان های انقلاب اسلامی ایران می دانند.

وی افزود: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس، با اینکه تمام دنیا از صدام حمایت کردند ولی در برابر جنگ اقتصادی که بسیار سخت تر از جنگ نظامی است با خود آمریکایی ها بوده است.

"قاسمی" افزود: ما در طول سال بالغ بر 100 میلیارد دلار، حجم صادرات و وارادات داریم که چرخش این عدد کم نیست.



آمریکا بدنبال حذف ارمان های مردم ایران است/ شعار ما میتوانیم را در دوران تحریم تحقق بخشیدیم



 آمریکایی ها با تحریم کردم ایران، بدنبال تاثیر گذاری تحریم بر سایر کشور ها هستند

 

فرمانده سابق قرارگاه خاتم النبیاء در ادامه سخنان خود گفت: ما در اوایل دوران تحریم، تجربه ما کم بوده است چون در تاریخ ایران و جهان، هیچ گاه چنین تحریم هایی علیه ملتی صورت نگرفته بود و این به آن دلیل بوده است که آمریکایی ها به دنبال تاثیر گذاری تحریم ها بر کشور ها بوده اند.

وی تصریح کرد: ما در دو سه ماه اول تحریم ها، به شدت روز های سختی داشتیم که یک مقطعی ما صد هزار تن مرغ وارد میکردیم که این امر با وجود تحریم های اقتصادی، عملی نشد و چه روزهایی به وجود آمد و این تنها بخشی بود که آنها به دنبال، ضربه زدن به ما بوده اند که این امر زیاد به طول نکشید و ما برای تامین نیزا های خود با سایر کشور ها مراوده کردیم، زیرا جهان تنها یک کشور نیست.

"قاسمی" افزود: صنعت نفت ایران یکی از صنایع بزرگ نفت جهان و یک صنعت وابسته است، اما در روزهای اویل تحریم ها علیه کشور، بسیاری از صنایع ما که عموما از خارج ساخته می شد، با مشکلات متعددی برخورد میکردیم و کار به جایی کشیده شده بود که ما برای رفع نیاز های خود، منابع مالی خود را به صورت چمدانی در برخی از رستوران ها به صنایع آن کشورها منتقل می کردیم، ولی آنها میگفتند ما درب کارخانه ها رو به شما میدهیم اما در خروج کالا های خریداری شده هیچ گونه نقشی نخواهیم داشت که این امر باعث گردید که برای ما تجربه ای باشد و به نیروی داخل خود اکتفا کنیم.



آمریکا بدنبال حذف ارمان های مردم ایران است/ شعار ما میتوانیم را در دوران تحریم تحقق بخشیدیم



 صنعت ایران در دوران تحریم شعار" ما میتوانیم" امام خمینی(ره) را تحقق بخشید 


وزیر سابق نفت در ادامه تاکید کرد: در دوران اوایل تحریم ها، ما هیچ گونه گرانی، قطعی گاز، عدم تامین بنزین برای مصارف و غیره در کشور نداشتیم و به جرات میگویم که صنایع ایران در شرایط بسیار بسیار سخت به مرز خودکفایی رسیده بود که نشات گرفته است تفکر انقلابی و تحقق شعار" ما میتوانیم" بوده است.

وی گفت: غربی ها بر این تصور بودن که در دوران تحریم با ندادن قطعات و امکانات به صنعت نفت ایران، ضربه ای بزرگ به صنعت ایران خواهند زد اما ورق به گونه ای برگشت که خود غربی ها در آن دوران خود خواهان انقتال فناوری و قطعات به کشور بوده اند.

"قاسمی افزود: جنگ پدیده خوبی نیست ولی اگر وارد شد باید از آن دفاع کرد. ما بسیاری از پروژه هایی که قبل از تحریم با خاجی ها قرارداد بسته بودند با تحریم شدن، ایران را رها کردند و ما به نیروی داخلی خود ایمان آوردیم و می توانم بگویم که صنعت نفت هم اکنون در دست ایرانی هاست نه خارجی ها.



آمریکا بدنبال حذف ارمان های مردم ایران است/ شعار ما میتوانیم را در دوران تحریم تحقق بخشیدیم



بهترین پیشرفت های صنعت نفت در دوران تحریم بوده است

 

مشاور وزیر دفاع خاطر نشان کرد: بهترین پیشرفت های صنعت نفت در دوران تحریم بوده است. ما باید برای خرید، صادرات و واردات خود از نرم افزار سوئیفت استفاده میکردیم که مثلا اگر خواستیم پولی را انقلال دهیم باید امریکایی ها تایید میکردند و بعد به صاحب مال پرداخت می شد که ما با تحریم بودن نمیتوانستیم از این نرمافزار استفاده کنیم.

وی گفت: ما در دوران تحریم کار های پر ریسکی انجام داده ایم که بر اساس منافع ملی نمیتوان آنهاا اعلام کرد. ما در دوران تحریم شعار بنیانگذار انقاب اسلامی را تحقق بخشیدیم و آن هم شعار "ما میتوانیم" بوده است.

 

ما نباید به گونه ای رفتار کنیم که شعار "ما می توانیم" به "ما نمی توانیم" تبدیل گردد

 

"قاسمی" تصریح کرد: ما با تفکر شعار ما میتوانیم سازندگی را در کشور رونق دادیم و نباید اجازه داد این تفکر به فراموشی سپرده شود.

وزیر سابق نفت گفت: ما امکانات و منابع بالقوه ای داریم که در دنیا بی نظیر است که تنها کمتر از 8 درصد منابع معدنی ما کشف شده اند، بنا براین با این منابع بالقوه ای که در کشور وجود دارد، با شعار ما میتوانیم تحولی بزرگ در کشور به وجود خواهیم آورد.


ارسال نظرات