انتقاد امام جمعه بیله سوار به حذف مطالب «شهید فهمیده» از کتب درسی

امام جمعه بیله سوار در خصوص حذف مطالب مرتبط به شهید محمد حسین فهمیده در کتب دانش اموزان به نام درس« رهبران کوچک» که باعث جوشش غیرت دانش اموزان ایرانی می شود گفت: این عناوین شهدا الگوهایی هستند که باید معرفی و حفظ شوند.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۸۸
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان، حجت الاسلام کریم قیاسی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مرزی بیله سوار مغان ضمن تبریک مناسبت های13 آبان وهفته بسیج دانش اموزی در تشریح حدیثی از امام باقر علیه السلام گفت: زبان انسان باعث هر خیر و شری است که باید از ان محافظت شود.

وی گفت: اگر می خواهید از شر در امان بمانید کلیدش زبان است پس شایسته است برای جلوگیری از شر و بدی زبان خود را مهر کرد.

امام جمعه بیله سوار با ابراز تاسف از گرفتاری عده ای که هر جا وارد می شوند از یکدیگر غیبت می کنند اظهار کرد: هیچ کس از بلای خانمان سوز غیبت کردن سالم نمی ماند مگر اینکه زبانشان را از گناه محافظت کنند.

حجت الاسلام قیاسی با تسلیت ایام سوگواری و سالکرد ورود اسرای کربلا به محشر شام گفت: در جامعه دینی و حسینی مومنان باید همچون مولایمان حسین علیه السلام از زبان خود محافظت کنند.

وی ادامه داد: در خواندن زیارت عاشورا مداومت کنید زیرا که اولیای خدا و انبیا از اولین تا اخرین امام حسین علیه السلام را زیارت کرده اند.

امام جمعه بیله سوار نمازگزاران را به خواندن زیارت عاشورا توصیه کرد و گفت : خواندن زیارت عاشورا نجات بخش است و سلامتی افراد و خانواده هایشان را تضمین می کند.

حجت الاسلام قیاسی به انتشار مطلبی در روزنامه صهیونیستی در خصوص لزوم حذف مطالب مرتبط به شهید محمد حسین فهمیده در کتب دانش اموزان ایرانی به نام درس« رهبران کوچک» که باعث جوشش غیرت دانش اموزان ایرانی می شود اظهار کرد: درس رهبران کوچک همان درسی است که در کتاب هدیه های اسمانی دانش اموزان رشادت های شهید حسین فهمیده را به تصویر کشیده است اما اخیر این عنوان و محتوای ان از این کتاب برداشته شده و جای ان درس سرزمین های سبز قید شده است که نام شهید حسین فهمیده نیز به کلی حذف شده است.

وی گفت: علت این تصمیم توسط وزارت اموزش و پرورش جواب داده شد که درسی به نام فداکاران طراحی و در ان رشادت های این شهید قید شده است.

امام جمعه بیله سوار درباره این موضوع ادامه داد: شهدا و به ویژه شهید حسین فهمیده که امام راحل در باره اش گفت: رهبر من دانش اموز سیزده ساله ایست که جلوی دشمن ایستاد گفت: این عناوین و اسامی شهدا الگوهایی هستند که باید معرفی و حفظ شوند.

ارسال نظرات