نماینده رهبری در عراق:

مردم ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی در دل و جان مردم عراق جای دارند

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: مردم ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به حمایت هایی که از مردم مظلوم و بی پناه عراق، سوریه و یمن می کنند در دل و جان مردم عراق جای دارند
کد خبر: ۸۷۶۸۸۸۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان :آیت الله سید مجتبی حسینی پس از خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان در جمع نمازگزاران مصلای قدس مرکز استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در قلب تمام ملت های آزادی خواه و مظلوم نفوذ کرده است.
وی تصریح کرد: مردم عراق علاقه خاصی به امام خمینی(ره) دارند و امروز مجالس بسیار زیادی برای گرامیداشت ایشان برگزار می کنند و حتی نام یکی از خیابان های اصلی نجف اشرف به نام امام خمینی(ره) نامگذاری شده است.
وی بیان کرد: رزمندگانی که در عراق با گروه های تکفیری به ویژه داعش می جنگند در کنار مرجعیت و ملت ایران هستند.
وی افزود: آمریکایی ها صدام را از عراق برداشتند تا در این کشور محور فساد در مقابل ایران به وجود آورند اما با هوشیاری مردم و علمای شیعه و سنی عراق به این هدفشان نرسیدند.
نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: آمریکای 10 سال قبل با آمریکای کنونی متفاوت است به طوری که روز به روز در حال ذوب و منزوی شدن است.
آیت الله حسینی اظهار داشت: امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی در کشورهای آمریکای لاتین نفوذ پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: مساجد زیادی از اهل سنت در کشور عراق وجود دارد که جعبه مهر در آن قرار داده شده تا شیعیان بتوانند نماز خود را در آن مساجد بخوانند.
وی بیان کرد: اهل بیت(ع) حلقه وصل میان همه مسلمانان هستند و تا کنون هیچ قدرتی در جهان نتوانسته این حلقه وصل را از بین ببرد.
وی افزود: استکبار جهانی وحدت میان شیعه و سنی را هدف قرار داده که باید نسبت به این نقشه شوم دشمن از هوشیاری دوچندانی برخوردار باشیم.
نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: علمای اهل سنت عراق در مکان های مذهبی شیعیان و برعکس علمای شیعه در مکانهای مذهبی اهل سنت حضور پیدا می کنند و این نشان از وحدت عینی مسلمانان آن کشور است.
آیت الله حسینی اظهار داشت: داعش و دیگر تکفیری ها فقط به اقدامات کور ترور و انفجار دست می زنند و جرات رو در رو شدن و جنگیدن با محور مقاومت را ندارند.
وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت کاملا سیاسی است و دشمنان اسلام از این راهپیمایی وحشت زده شده اند.
وی افزود: آمریکا با پول های فراوانی که در اختیار دارد و هزینه می کند نتوانست جوانان را به سمت خودش جذب کند.
وی بیان کرد: خون شهدای مدافع حرم پایمال نشده بلکه در کنار خون شهدای کربلا قرارگرفته است.
آیت الله سید مجتبی حسینی از شهریور سال ۱۳۷۶ همزمان با تدریس در حوزه و دانشگاه، به مدّت هفت سال به عنوان نمایندهٔ مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان فعالیت داشت و سپس به عنوان نماینده رهبری در سوریه مشغول به خدمت شد که این دوران، همزمان با بحرانهای اخیر سوریه و لبنان بود. وی پس از درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدمهدی آصفی (ره) به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق منصوب شد.
ارسال نظرات