سیدمحمد حسینی:

بهره‌برداری سیاسی از تغیرات کابینه

روحانی چاره‌ای جزجابجایی وزیرارشاد،آموزش و پرورش و ورزش نداشت،علاوه برکارنامه ضعیف این دولتمردان،رسوائی‌های اختلاس۸هزارمیلیاردتومانی باعث می‌شداعتباردولت کاملا زیرسوال رود
کد خبر: ۸۷۶۸۸۹۷
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى، گفت: سرانجام با گذشت بیش از سه سال از عمر کابینه ناکارآمد و ضعیف دولت یازدهم بالاخره آقای روحانی در مورد جابه جایی وزراء و به قول ایشان ترمیم کابینه به نتیجه رسید و 3 وزیر خود را تغییر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم افزود: رئیس جمهور بلافاصله پس از تغییر در کابینه، منتقدان دولت را مورد حمله قرار داد که چرا اول برای تغییر فشار آوردند و اینکه حالا که تغییرصورت گرفته می‌گویند چرا این‌چنین شده است؟ این سخن به گونه‌ای مطرح شد که انگار عده‌ای فقط بنای ناسازگاری با دولت و مقابله با هر تصمیمی از سوی رئیس جمهور را دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: این اتفاقات در حالی است که از همان ابتدا برخی از حامیان دولت هم در خصوص ناتوانی بعضی از وزراء هشدار داده بودند و خواهان تغییر جهت تحرک و خدمت بودند.

حسینی با اشاره به رکود بی‌سابقه و طولانی مدت در کشور اضافه کرد: تغییر وزرایی مثل نفت، صنعت، راه و شهرسازی و کار ضروری تربه نظر می‌رسید که تاکنون آقای روحانی به این دیدگاه‌ها وقعی ننهاده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: رئیس جمهور علی‌الظاهر چاره‌ای جز جابجایی سه وزیر ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش نداشت. علاوه بر کارنامه ضعیف این دولتمردان، مشکلات و رسوائیهایی همچون سوء استفاده 8 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان باعث می‌شد که استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار گیرد و اعتبار دولت کاملا زیر سوال رود؛ در مجموع رئیس جمهور گریزی از این تصمیم نداشت.

وی اضافه کرد: اکنون مشاوران دولت وارد گود شده‌اند تا این ضعف را به قوت مبدل سازند و از این اتفاق برای انتخابات استفاده سیاسی کنند؛ از طرفی دولت را مظلوم و تحت فشار جلوه دهند تا با جایگزین ساختن 3 نفر اصلاح طلب که قبلا رای نیاورده‌اند و مشارکت آن‌ها در فتنه غیر قابل انکار است، فضای جدیدی را فراهم سازند تا نارضایتی جدی هنرمندان، ورزشکاران و معلمان را نه تنها کاهش دهند بلکه با شعارها و وعده‌های زیبا جمعی از آن‌ها را در تبلیغات انتخابات همراه سازند و با استفاده ابزاری از آن‌ها بتوانند پایگاه اجتماعی متزلزل خود را تحکیم بخشند.

حسینی به فارس گفت: بنابراین اگر منتقدان، معترض اینگونه سیاسی کاری‌ها می‌شوند به این دلیل است که در این ترمیم کابینه اولویت‌ها لحاظ نشده است و بیش از آن که کارآمد شدن کابینه مورد نظر باشد اغراض سیاسی و انتخاباتی را انگیزه اصلی تصمیم رئیس جمهور می‌دانند و خواهان آن هستند که بجای پنهانکاری در بیان دلایل تغییرات با شفافیت و صادقانه با مردم برخورد شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى در پایان اظهار داشت: رئیس جمهور بهتر است بجای تقدیر از مدیرانى که اقدامات زیانبار آنان اعتماد مردم را سلب کرده با متخلفان در هر سطح و رده‌ای برخورد کند و با تغییر وزیری همچون نفت که با پرونده کرسنت حدود 18 میلیارد دلار خسارت بر دوش مردم گذاشته و یا وزیر راه و شهرسازی که باعث ضربه به روند مسکن سازی در کشور شده است اندکی جبران مافات کرده تالااقل در ماه‌های پایانی دولت لطمات بیشترى به کشور وارد نشود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار