مدیرکل حج و زیارت استان:

ثبت نام 11هزار و500نفر لرستانی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان گفت: تا کنون 11هزار و500نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند که 6هزار نفر ویزایشان را تحویل گرفته اند.
کد خبر: ۸۷۶۹۲۲۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان محمد خسروی؛مدیرکل حج و زیارت لرستان صبح امروز در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد،گفت: تا کنون 11هزار و500نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند که 6هزار نفر ویزایشان را تحویل گرفته اند.

وی افزود: تمام کسانی که در سامانه سماح ثبت نام می کنند  بین چنج و حداکثر تا هفت روز  ویزایشان تحویل داده می شود.

خسروی اظهار داشت: 36 دفتر زیارتی در سطح استان کارهای مربوط به ثبت نام زائران را انجام می دهند که امسال طبق تفاهم نامه ای با که با اداره پست انجام شده 16دفتر پستی در تمام شهرهایی که دفتر زیارتی نداریم کارهای جمع آوری مدارک و صدور ویزا از شهرهای چون درب گنبد، کوهنانی و طرحان تا اشترینان و مومن آباد و تمام بخش های کوچک را برای زائران انجام می دهند.

 مدیرکل حج و زیارت لرستان بااشاره به همکاری مرکز صداوسیما برای اطلاع رسانی،گفت: امسال همان گونه که مسئولان نظامی و انتظامی  هم اعلام کرده اند تمامی زائران بایستی ویزا داشته باشند و در سامانه سماح ثبت نام  کنند چون در فاصله های 40تا50کیلومتری اجازه خروج به افرادی که ویزا نداشته باشند نمی دهند.

خسروی بیان کرد: به جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرز مهران طبق تقسیم بندی وزارت کشور مرز چزابه به زائران لرستان داده شد اما با پی گیری های که صورت گرفت مجدداً امسال هم مرز مهران برای استان لرستان باز است.

وی افزود: هرکس  ویزایش از هر مرزی تعیین شده باشد باید از همان مرز برود ولی استثناً کسانی  که مرز مهران تعیین شده باشند می توانند از مرز چزابه هم خروج پیدا کنند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: صدور ویزا قرار بود از کنسولی کرمانشاه باشد ولی کنسولی کرمانشاه  به خاطر برخی مشکلات حتی تا 10روز پیش هم نتوانستند ویزاهای خودشان را صادر کنند به همین خاطر  پی گیری های انجام شد که صدور ویزا از طریق تهران انجام شود.

خسروی ابراز کرد: بحمدالله تا الان هیچ گونه  مشکل خاصی برای صدور روادید نداشته ایم و تمامی  افرادی که به دفاتر پستی و زیارتی مراجعه می کنند می توانند ویزایشان را تحویل بگیرند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان اظهار داشت: جلساتی با هیئات مذهبی و ستادهای اربعین شهرستان ها برگزار کردیم که افراد را به جمعی رفتن تشویق کنیم اگر جمعی بروند خدمات عمومی تر است  و از ازدحام جمعیت در مرز جلوگیری می شود.

خسروی خاطرنشان کرد: سال گذشته هنگام بازگشت زائران ناهماهنگی هایی در پایانه  مرز مهران اتفاق افتاد که تمام زحماتی که جاهای مختلف کشیده بودند متاسفانه به باد رفت.

وی عنوان کرد: در پایانه مرز مهران فوق العاده مشکل در ایاب و ذهاب زائران ایجاد می شود که سال گذشته با چندروز تأخیر این مشکل حل شد که این ذهنیت بدی را در ذهن زائران ایجاد می کند.

ارسال نظرات