دکتر ابهری در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

تاثیر فضای مجازی در کاهش روابط گفتاری خانواده ها و افزایش طلاق

دکتر ابهری بیان داشت: ابزار فناوری در جنگ نرم موجب سردی روابط عاطفی و کاهش ارتباط گفتاری در خانواده ها و افزایش طلاق شده است.
کد خبر: ۸۷۶۹۲۶۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

دکتر مجید ابهری جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به رشد چشمگیر طلاق در کشور و نقش فضای مجازی و ماهواره در آن اظهار داشت: از سال 68 امام خامنه ای به طور مرتب خطر جنگ نرم، تهاجم و شبیخون فرهنگی را گوشزد کردند و در نوروز سال 92 نیز در خراسان جنوبی با اشاره مستقیم به موضوع طلاق و مشکلات ناشی از آن تغییر سبک زندگی را خطر جدی برای جامعه ما اعلام فرمودند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از نخبگان اجتماعی و کارشناسان عمق خطر را درک و احساس نکرده اند و هیچ حرکت کاربردی در جهت کاهش طلاق صورت نپذیرفته است، برگزاری همایش، میز گرد و مصاحبه نمی تواند از این فاجعه بزرگ جلوگیری کند.

دکتر ابهری خاطر نشان کرد: عوامل محیطی همچون بیکاری، اعتیاد، مشکلات روابط زناشویی همسو با مصیبت های فرهنگی ناشی از تهاجم فرهنگی باعث شده همسر گزینی مناسب مورد توجه قرار نگرفته و آمار طلاق روز به روز افزایش یابد.

این جامعه شناس در خاتمه گفت: از آنجا که ابزار فناوری در جنگ نرم موجب سردی روابط عاطفی و کاهش ارتباط گفتاری در خانواده ها و افزایش طلاق شده نهادهای متولی و رسانه ها باید بدون فوت وقت به مقابله با این ابزار رفته و با فناوری و فنون مشابه از توسعه بیشتر انها جلوگیری کنند وگرنه باید منتظر آسیب های بزرگتر و بیشتری در جامعه باشیم.

ارسال نظرات