فرمانده سپاه بندرلنگه:

فداکاری‌های دانش‌آموزان در 13 آبان پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید

فرمانده سپاه بندرلنگه گفت: حماسه‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های دانش‌آموزان عزیز در 13 آبان 57، پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید و سبب زوال رژیم وابسته به آمریکا گردید.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۲۷
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، ظهر امروز نشست هماهنگی راهپیمایی و بزرگداشت 13 آبان با حضور ارسلان بهاری سرپرست فرمانداری، معاونان و بخشدار مرکزی و اعضای شورای اداری شهرستان بندرلنگه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سید حسین فاطمی در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است تبعید امام خمینی به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند.

وی افزود: هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بندرلنگه تصریح کرد: بی تردید، حماسه‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های دانش آموزان عزیز در 13 آبان 57، پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید و سبب زوال رژیم وابسته به آمریکا شد.

فاطمی اضافه کرد: هرچند قیام 13 آبان، به شهادت عده‌ی زیادی از دانش‌آموزان انجامید، ولی آغازی شد برای قیامی گسترده‌تر و حرکتی فراگیرتر که پس از اندک زمانی، طومار سیاه دودمان پهلوی را در آتش خشم ملت فرو برد و آن را به زباله دان تاریخ سپرد.

وی در پایان از همه اقشار و مردم انقلابی بندرلنگه خواست تا در راهپیمایی ضد استکباری 13 آبان شرکت کنند تا بار دیگر با شعار مرگ بر آمریکا نفرت و خشم خود را از این جنایتکارانی که دستشان به خون‌های زیادی آلوده است به دنیا نشان دهیم.
ارسال نظرات