معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت:

پایانه صادراتی سنگ لرستان ایجاد می شود/اجرای 51 درصد مصوبات در لرستان

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت:استان لرستان با برگزاری 73 جلسه ستاد تسهیل و اجرای 51 درصد از مصوبات مقام اول را در کشور دارد.
کد خبر: ۸۷۶۹۸۶۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،مهرداد غضنفری در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری لرستان اظهار داشت:در سند اقتصاد مقامتی استان لرستان در سال 95 و 96، بهره برداری از 168طرح عمرانی و اقتصادی در قالب 663 پروژه با اعتبار 8 هزار و 953 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی افزود:جهت گیری سند اقتصاد مقاومتی براساس وجوه و آیتم هایی است که مقام معظم رهبری در بیان سیاست های اقتصاد مقاومتی فرموده اند که از جمله آنها مردم محوری، دانش بنیانی، عدالت محوری، درون زا بودن و برونگرا بودن است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اینکه تاکنون 154 پروژه به بهره برداری رسیده است گفت: 93 پروژه به طور کامل به اتمام رسیده و 63 پروژه ی فازبندی شده در چند فاز خود پایان یافته است.

غضنفری افزود:از بین این تعداد پروژه 27 طرح فرهنگی، 207 طرح اقتصادی ، 35 طرح برنامه ریزی و 394 طرح عمرانی قرار دارد.

وی در خصوص واحد های سنگبری استان نیز گفت:22 و 3 دهم درصد از سنگ تزیینی کشور و 3 درصد از سنگ های تزیینی جهان در لرستان تولید می شود اما به دلیل عدم وجود پایانه صادراتی بازدهی و رونق خوبی ندارند.

غضنفری اظهار داشت : در پیگیری ها و مطالعاتی که همراه با سازمان صنعت،معدن و تجارت انجام شده است تصمیم داریم که پایانه صادراتی سنگ لرستان را راه اندازی کنیم.

معاون استاندار لرستان گفت:این پایانه صادراتی سنگ نمایشگاهی را برای تبلیغات ایجاد می کند که توانمندی ها و نیازمندی های استان را اعلام و نیازهای بازار را تامین می کند .

وی با بیان اینکه این پایانه واحدهای سنگ لرستان را از ابتدای تولید تا انتهای فروش مدیریت می کند افزود:همه واحد های سنگبری به نوعی در این پایانه سهام دار می شوند و از محل فروش آنها به سهامشان اضافه می شود.

غضنفری بررسی واحد های مشکل دار سنگبری را موضوعی دیگر دانست که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می شود.

وی گفت:مشکل این واحدها در یک پیش جلسه کارشناسی بررسی و آن را با دستگاه های اجرایی و بانک های عامل به بحث می گذاریم تا خروجی آن در جلسه ستاد تسهیل استان مصوبه بگیرد.

معاون استاندار در ادامه از مقام نخست لرستان در برگزاری جلسات و مصوبات اجرا شده در کشور خبر داد و افزود:تعداد 73 جلسه در زمینه ستاد تسهیل با 409 مصوبه برگزار شده است که از این میان 205 مورد از مصوبات یعنی 51 درصد آنها اجرا شده است که این آمار قابل توجهی است.

غضنفری همچنین به پیشرفت 90 درصدی شهرک گلخانه ای دینارند خرم آباد اشاره کرد و گفت: از سال 93 عملیات اجرایی این طرح آغاز شد وظرف مدت 6 ماه بیش از 90 درصد پیشرفت داشت و درصدد هستیم تا در سفر بعدی وزیر کشور این طرح را افتتاح کنیم.

وی افزود: پس از پیگیری های انجام شده هم اکنون قرار دارد 28واحد از گلخانه با شرکت مهندسی آب و خاک کشور منعقد شده است و 28 واحد هم به دانشجویان واجدالشرایطو متقضای تحویل داده می شود.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری همچنین در پاسخ به خبرنگاران در خضوص ساختمان سرمایه گذاری استان گفت:این ساختمان باعنوان "پنجره واحد" با توجه به پراکندگی جغرافیایی ادارات استان با ارائه خدمات مترکز به سرمایه گذاران کمک می کند تمامی استعلام های خود از همه دستگاه ها و ادارات استان که هر کدام یک نماینده در این ساختمان دارند بگیرند و روند راحت تری را طی کنند.

غضنفری اظهار داشت:در واقع سرمایه گذاران موافقت های اولیه خود را در این مرکز دریافت و سپس الزامات و استعلامات خود را پیگیری می کنند.

ارسال نظرات