تجدید میثاق دانش آموزان بسیجی با آرمان های شهدا در جزیره کیش

همزمان با آغاز هفته بسیج دانش آموزی، دانش آموزان بسیجی کیش با حضور در مزار شهدای گمنام جزیره کیش با آرمان های شهدا میثاقی دوباره بستند.
کد خبر: ۸۷۶۹۹۳۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲



به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، عصر پنج شنبه مسئولان و دانش آموزان بسیجی جزیره کیش با حضور در مزار گلزار شهدای گمنام مسجد امام حسن مجتبی(ع۹ ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز و میثاق با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و شهدای ۸ سال دفاع مقدس مزار شهدا را به آب و گلاب معطر و گلباران کردند.
بنابراین گزارش در این مراسم سرگرد ابراهیم خادمی زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با اشاره به جایگاه والای شهادت در فرهنگ دینی و کلام الله مجید گفت: هفته بسیج دانش آموزی فرصتی است تا نسل جوان با آرمان های انقلاب و امام راحل(ره) و شهدای معظم انقلاب آشنا شده و از آن ها پیروی کنند.
وی با تشریح ویژه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در کیش اظهار کرد: در پی جلسات متعددی که با مسئولان بخش های و نهادهای مختبف در جزیره کیش برگزارشد ۳۰ عنوان برنامه در راستای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی دانش آموزان با آرمان های انقلاب اسلامی در این ایام در نظر گرفته شده است.
خادمی زاده سخنرانی دانش آموز بسیجی قبل از خطبه های نماز جمعه ، برگزاری آئین صبحگاهی در مدارس کیش و نواختن شدن نمادین زنگ ایثار و شهادت با حضور مسئولان در مدرسه فاطمیه و برگزاری یادواره ۳۶ هزار شهید دانش آموز در دبستان فرهنگ، حضور رزمندگان در مدارس و بیان خاطرات، اجرای پدافند غیر عامل و سخنرانی فرماندهان نظامی و انتظامی در مدارس کیش، دیدار دانش آموزان با امام جمعه ، فرمانده بسیج و رئیس آموزش و پرورش ارا بخشی از ویژه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی عنوان کرد و افزود: برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی، تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی، برگزاری مسابقه دو رهروان شهدا، نشست هم اندیشی نخبگان علمی، هنری، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثار گران، ترسیم نقاشی هایی به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با عنوان ” مرگ بر آمریکا و تهیه نمایشگاهی با همین عنوان در مسیر راهپیمایی روز دانش آموز، حضور سازمان یافته دانش آموزان در نماز جمعه و راهپیمایی ۱۳ آبان از دیگر برنامه های این هفته است .
حجت الاسلام سید محمد حسینی نماینده امام جمعه کیش نیز در بخش دیگری از این مراسم نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته بسیج دانش آموزی امنیت و آسایش امروز در کشور را مدیون تک تک شهدای انقلاب ،دفاع مقدس و مدافعان حرم دانست.
وی افزود: مادران و همسران شهدا نیز رسالت بزرگی بر عهده دارند و اجر آنها در این دنیا کمتر از شهدا نیست.و امیدوارم خداوند توفیق مطالعه سیره و زندگی نامه شهدا را به ما عطا کند تا به رشادت ها و دلیرمردی آنان پی ببریم و به گونه ای رفتار کنیم تا شرمنده آنها نباشیم و از این نعمت بزرگ امنیت و آرامش که به برکت خون شهدا حاصل شده بخوبی امانت داری کنیم .
در این مراسم دانش آموزان به همراه مسئولان نظامی و انتظامی با حضور در مزار شهدا با نثار شاخه های گل و شست و شوی مزار آنها با گلاب یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
هشتم آبان، سالروز شهادت ‘محمدحسین فهمیده’ به نام روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان نامگذاری شده است و هر ساله هفتم تا سیزدهم آبان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی یاد و خاطره این شهید و دیگر شهدای دانش آموز گرامی داشته می شود.
این مراسم با حضور شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت ، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ،روسای ادارات ، فرماندهان نظامی و انتظامی ،دانش آموزان و مردم مومن و ولایتمدار جزیره کیش برگزار شد .
جزیره کیش با ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است
ارسال نظرات
آخرین اخبار