قاچاق مواد مخدر سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

فرمانده انتظامی استان با تاکيد بر اينکه پديده اعتياد يکی از مهم‌ترين چالش‌های اجتماعی است از تشديد طرح برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در استان خبر داد .
کد خبر: ۸۷۷۰۵۸۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار"غلام عباس غلامزاده" در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور "مهران لشكری" رئيس گروه هماهنگی، نظارت، بازرسی و ارزيابی اداره كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور اظهار داشت: امروزه يکی از مهم‌ترين چالش اجتماعی اعتياد است که متاسفانه بنيان خانواده‌ها را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اهميت بانک اطلاعاتی و اقدامات هدفمند نيروی انتظامی بيان داشت: فعاليت ‌ها و رصد نيروي انتظامی در ارتباط با مواد مخدر افزايش يافته و برخورد با خرده فروشان جز سياست‌های ابلاغی وزارت کشور و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

سردار غلامزاده با تاكيد بر اينكه معضل قاچاق مواد مخدر سلامت جامعه به خصوص قشر جوان را تهديد می‌كند، اظهار داشت: كاهش سن معتادان و تغيير الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی در جامعه نگران‌كننده است.

اين مقام ارشد انتظامی ادامه داد:‌ بررسی‌ها حكايت از آن دارد كه پديده اعتياد به مواد مخدر با سرعت و تنوع زياد در حال پيشروی و دامن‌گير كردن تعداد زيادی از افراد جامعه است.

وی از فعاليت كميته‌های چهارگانه حوزه پيشگيري، درمان و مقابله و هماهنگي در يك مسير واحد و در راستاي ريشه‌كن كردن اعتياد در سطح استان اشاره كرد و گفت: هماهنگي هدفمند در يك مسير واحد و انسجام و تمركز آن بر اساس اولويت‌ها در اين حوزه مي تواند بسيار مفيد و موثر باشد.

این مسئول بیان داشت: ‌نيروي انتظامي به عنوان مسئول كميته مقابله و مبارزه با مواد مخدر ضمن همكاري همه جانبه با دستگاه هاي متولي ،تلاش هاي گسترده اي را در دستور كار قرار داده و در برخورد با عناصر توزيع مواد مخدر از هيچ كوششي فروگذار نخواهد كرد.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري در پايان خاطر نشان كرد: پليس استان با تمام توان در مسير مبارزه با مواد و آثار شوم اعتياد و خشكاندن ريشه پليدي ها خواهد ايستاد، چرا كه اعتقاد داريم مواد مخدر ريشه و بستر شكل گيري آسيب هاي اجتماعي است و خشكاندن اين ريشه الزامي است.

ارسال نظرات