رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان لرستان:

در سرشماری اینترنتی رتبه بیست و نهم را داشتیم که به رتبه شش ارتقا یافتیم

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان لرستان گفت: در سرشماری اینترنتی رتبه بیست و نهم را داشتیم که به رتبه شش ارتقا یافتیم
کد خبر: ۸۷۷۰۶۰۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان لرستان علی هادی چگنی در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس مرکز آمار ایران در استانداری لرستان برگزار شد گفت : سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌صورت اینترنتی از سوم مهرماه آغاز و تا 30 مهر ادامه داشت و سرشماری حضوری از 28 مهرماه آغاز و تا 28 آبان ادامه دارد.

وی افزود: در سرشماری اینترنتی رتبه بیست و نهم را داشتیم که به رتبه شش ارتقا یافتیم و ازنظر ارزیابی آمار جز استان‌هایی بودیم که عالی عمل کرد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان لرستان عنوان کرد: در هدف‌گذاری که انجام شد 35 درصد جامعه در نظر گرفته شد که در استان لرستان به 56.5 درصد افزایش یافت که 21.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه در سرشماری اینترنتی یک‌میلیون و 190 هزار نفر به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند بیان کرد: سرشماری حضوری از 28 مهرماه آغازشده که بالغ‌بر 934 نفر کار سرشماری را در استان انجام می‌دهد که از این تعداد 550 نفر مأمور سرشماری است که به درب منازل مردم مراجعه می‌کنند.

هادی چگنی تصریح کرد: تا روز گذشته استان لرستان رتبه دوم سرشماری حضوری را داشته این در حالی است که استان لرستان رتبه نخست را دارد ولی بنا به دلایلی در جایگاه دوم قرار دارد که اگر اصلاح شود به رتبه اول ارتقاء می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: 56.5 درصد سرشماری اینترنتی داشتیم که 55 درصد کدها در جای خود قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان لرستان در راستای اقتصاد مقاومتی استان گفت: اقتصاد مقاومتی از بدو دولت تدبیر و امید در استان لرستان شروع شد و مدیریت ارشد استان نیز توسعه را بخش خصوصی قراردادند.

وی اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی استان 663 پروژه برای 51 دستگاه اجرایی تعریف شده است، کل منابع 9 هزار میلیارد تومان است که از این مقدار 70 درصد تسهیلات بانکی مربوط به بخش خصوصی و 30 درصد مربوط به منابع دولتی است.

هادی چگنی افزود: از 663 پروژه تاکنون 93 پروژه افتتاح‌شده، 61 پروژه فازبندی و 81 پروژه به بخش خصوصی واگذارشده است.

وی عنوان کرد: از 61 پروژه فازبندی، اداره کل راه و شهرسازی استان 74 کیلومتر از 170 کیلومتر راه را به بهره‌برداری رسانده، بسیج از هزار و 600 طرح، 556 طرح را بهره‌برداری کرده است و جهاد کشاورزی از 9 هزار و 150 هکتار سیستم آبیاری نوین، دو هزار و 250 هکتار را انجام داده است و از 300 هکتار کشت گیاه دارویی، 65هکتار به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان لرستان بیان کرد: درمجموع 154 پروژه تا شهریورماه امسال افتتاح‌شده است، پیش‌بینی می‌شود استخر دورود، سلف‌سرویس بروجرد و موزه آب خرم‌آباد نیز به بخش خصوصی واگذار شود.

وی تصریح کرد: بالغ‌بر 85 مورد طی دو مصوبه به استان لرستان تفویض اختیار شده که بیشتر در محور تسهیل در سرمایه‌گذاری استان است.

هادی چگنی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ورود قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در حوزه راه‌آهن، سدسازی، توسعه فرودگاه و آزادراه؛ پروژه‌های استان لرستان پیشرفت خوبی داشته که این زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری ایجاد انگیزه می‌کند.

وی گفت: نرخ بیکاری در استان از ابتدای دولت تدبیر و امید 20 درصد بوده که تا پایان سال 94 به 13.3 درصد کاهش یافت که 2.3 درصد نسبت به 11 درصد کشوری فاصله‌داریم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان لرستان اظهار داشت: تراز تجاری استان از 31 میلیارد به 65 میلیارد تومان رسیده است، نرخ سپرده‌گذاری در استان نسبت به متوسط کشور 30 درصد بود که به 45 درصد افزایش‌یافته است یعنی هم‌زمان با اشتغال ایجادشده نرخ سپرده‌گذاری نیز در استان افزایش‌یافته است.

وی در پایان گفت : نرخ مشارکت اقتصادی در استان به 36.2 درصد رسیده است افزود: محور توسعه استان ورود بخش خصوصی است.

ارسال نظرات