مسئول روابط عمومی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان:

فرهنگ اصیل ضامن دوام و بقاء یک ملت است

مسئول روابط عمومی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: فرهنگ اصیل ضامن دوام و بقاء یک ملت است.
کد خبر: ۸۷۷۱۰۴۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، صادق حاتمی مسئول روابط عمومی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در نشست فرهنگی خواهران شاغل و بسیجی سپاه امام سجاد(ع)، عنوان کرد: اگر فرهنگ اصیل در یک جامعه باشد آن جامعه شاداب و درخشان است و جامعه به سمت پیشرفت و موفقیت در زمینه های مختلف در کنار حفظ ارزش ها پیش می رود.

وی ادامه داد: زمانی که در مورد فرهنگ عمومی صحبت می شود، ملاک زندگی اجتماعی یک قوم یا جامعه و باورهای آنها در مورد فعالیت های اجتماعی است، بنابراین قبل از هر گونه برنامه ریزی باید فرهنگ یک جامعه را شناخت و در راستای ارتقا سطح آن باورها تلاش نمود.

وی، تصریح کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی بر گرفته از فرهنگ عاشورا و مکتب اهل بیت(ع) است، که با توکل به خدا در برابر دشمنان خدا و مستکبران زمان ایستادگی کردند.

حاتمی افزود: فرهنگ انقلاب اسلامی ایران برگرفته از معنویت و عقلانیت است و این دو عنصر در انقلاب ما موج می‌زند.

وی، یادآور شد: بانگ عزت و فرهنگ ناب محمدی با پیروزی انقلاب در ایران اسلامی طنین انداز شد و فرهنگ اصیل اسلامی تصویری جدید و کارآمد را به نمایش گذاشت.

وی اظهار، داشت: فرهنگ و کارکردهای آن همواره یکی از مهم ترین و اثرگذارترین مسائلی بوده است، که جوامع بشری با آن دست به گریبان بودند، و فرهنگ اسلامی به عنوان چارچوبی از رفتارهای معین در قالب شریعت که نقطه کمال انسانی است، از سرفصل های مطالبات مردم مسلمان کشورمان ایران است.

ارسال نظرات