وزیر راه و شهرسازی:

توجه به صادرات در هرمزگان یکی از انتظارات ستاد اقتصاد مقاومتی است

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:هرمزگان یکی از استان های مهم کشور در حوزه تولید و ورودی از سمت دریا است که نقش بسیار حیاتی در توسعه ملی ایران دارد.
کد خبر: ۸۷۷۱۱۲۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سیزدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگانب ا اشاره به اینکه استان هرمزگان یکی از استان های مهم کشور در حوزه تولید و ورودی از سمت دریا است، گفت: از جمله از حیث امنیتی ،اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار حیاتی در توسعه ملی ایران دارد و نمی توان نسبت به این استان کم توجه بود.

وی افزود:هرمزگان با توجه به ظرفیت های مهم آن در زمینه های حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی دارد و استانی حمل و نقلی محسوب می شود و علاوه بر آن یکی از مراکز عمده صادرات و واردات ایران است و همچنین از ثروت منابع انسانی بسیار گسترده ای برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که میزان وابستگی به دولت حداقل میزان وابستگی باید باشد و در کشور باید  بخش خصوصی داشته باشیم که از دولت درخواست کند که در کار آن دخالت نکند و تنها بازار رقابت منصفانه را فراهم کند و باید به دنبال اقتصاد رقابتی برویم .

وی افزود:حوزه حمل و نقل اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است وسرمایه گذاری خوبی در این حوزه در حال انجام است  که یکپارچه کردن حوزه حمل و نقل از جمله ترکیب حمل و نقل دریایی با ریلی را در دستور اجرا داریم و امروز میزان حمل کالا از بندر به ریل افزایش یافته و این امر موجب کاهش هزینه حمل و نقل زمینی خواهد شد.

آخوندی تصریح کرد:رفع عدم تعادل های منطقه ای را یکی از کارهایی است که در اقتصاد مقاومتی انجام  می شود،یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی رفع این عدم تعادل هاست و اگر حمل و نقل در این زمینه تاثیری داشته باشد حاضر به کمک هستیم و در این زمینه حتما باید شهرستان هایی همانند میناب، جاسک، سیریک و بندرلنگه مورد توجه قرار گیرند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی از انتظاراتی که از ستاد اقتصاد مقاومتی در هرمزگان می توان داشت توجه به صادرات است و این استان می تواند به عنوان سکوی صادرات عمل کند که بنادر در این زمینه نقش مهمی دارند و در توسعه صادرات باید روی استان هرمزگان متمرکز شویم.

وی افزود:گردشگری در هرمزگان بحث بسیار مهمی است و در زمینه مسافرت های دریایی ترمینال دریایی در این استان ایجاد شده و در زمینه گردشگری دریایی در این استان باید کار مهمی صورت گیرد و کارگروهی ایجاد شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: باید ازاقتصاد دانش بنیان  حمایت شود و در این راستا نیاز است با برگزاری استارتاپ ویکندها مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظرات