امام جمعه پلدختر:

مراسم روز اربعین در میدان بهشتی پلدختر برگزار می شود

امام جمعه پلدختر گفت:پیاده رویی اربعین کنگره عظیم بین المللی که فرهنگ تشیع در آ« نشر پیدا می کند و وحدت بین مسلمین دو چندان می شود.
کد خبر: ۸۷۷۱۱۵۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستانحجت الاسلام محمد سوری امام جمعه پلدختر در شورای فرهنگ عمومی که با موضوع برنامه ریزی اربعین در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه پیاده رویی اربعین نماد اقتدار و وحدت بین مسلمین است اظهار داشت:حرکت عظیم وماندگار مسلمین با محرویت مسلمانان ایران وعراق در راهپیمایی بزرگ اربعین در ترویج اسلام ناب محمدی(ص) موثر است.
 وی با اشاره به اینکه پلدختر هم افتخار دارد که از زائرین کربلا استقبال وپذیرایی کند افزود:این شهرستان به دلیل نزدیکی به مهران که بیشترین ،تردد زائرین از آن صورت می گیرد به عنوان مسیر عبور زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) است.
 
امام جمعه پلدختر با اشاره به جمع آوری نذورات مردمی برای کمک به اربعین تصریح کرد:با توجه به اینکه،شهرستان برای استقبال وپذیرایی از زائرین نیازمند راه اندازی یک موکب ومکان های استراحتگاهی ،می بایست همه نذورات به استان ارسال نشود ومقداری از این کمک ها در شهرستان صرف شود.
 
وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان برای اجرای برنامه های اربعین در شهرستان باید کمک کنند عنوان کرد:دستگاه های اجرایی که دارای بودجه فرهنگی هستند باید کمک کنند وحق ندارند که پول فرهنگی را جای دیگر هزینه کنند.
 
سوری تماشاچی بودن مدیران در اجرای برنامه ها به یک معضل در شهرستان تبدیل شده است ادامه داد :مدیران ادارات نسبت به اجرای وظایف خود بی تفاوت نباشند ،واقعا وارد میدان عمل شوند و کارها را انجام دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی پلدختر خاطر نشان کرد:یک ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائرین در میدان بسیج راه اندازی شود و با همکاری شورای هیئات مذهبی ،کانون مداحان با محوریت اداره تبلیغات اسلامی مراسم روز اربعین در میدان بهشتی برگزار می شود.

ارسال نظرات