مسئول هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفتگو با «بسیج»:

ارتباط روحانیت با محیط های آموزشی تقویت شده است

حجت الاسلام پیروزمند گفت: در سال های اخیر ارتباط روحانیت با محیط های آموزشی تقویت شده و این مسیر تاثیرگذاری فرهنگی حوزه های علمیه را نشان می دهد.
کد خبر: ۸۷۷۱۵۳۶
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

حجت الاسلام علیرضا پیروزمند مسئول هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: حوزه های علمیه به طور سنتی و معمول یک ماموریت ذاتی در خصوص مسائل فرهنگی به خصوص فرهنگ عمومی جامعه دارند.

وی افزود: فعالیت های حوزه های علمیه اختصاص به سالهای اخیر ندارند معمولا طلاب با دغدغه فراگیری دینی و نشر معارف اسلامی در این راستا فعالیت می کنند و چه به صورت رسمی فعالیت تبلیغی دارند و یا صرف حضور طلاب در ارتباط با مردم کارکرد فرهنگی داشته و دارد.

حجت الاسلام پیروزمند تصریح کرد: طلاب از طریق اماکن مختلف و مساجد و تکایا و در مناسبت های گوناگون مانند ماه رمضان و اعیاد و شهادت ها با مردم در ارتباط هستند و این ارتباط همچنان استمرار دارد و طبیعتا تاثیرگذاری فرهنگی در جامعه دارد.

وی اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی طلاب در محیط های آموزشی و دانشگاه ها وارد شدند و با نسل جوان ارتباط دارند و دروس معارفی معمولا توسط روحانیون در دانشگاه ها ندریس می شود. در سال های اخیر ارتباط روحانیت با محیط های آموزشی تقویت شده و این مسیر تاثیرگذاری فرهنگی حوزه های علمیه را نشان می دهد.

مسئول هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم عنوان کرد: در تدوین کتب معارفی دانشگاه ها و دوره های قبل از دانشگاه ها طلاب حضور دارند و در رسانه ها از جمله رسانه ملی و فضاهای مجازی زمینه برای فعالیت آنها فراهم شده تا مطالب مفید خود را نشر دهند.

حجت الاسلام پیروزمند بیان داشت: همچنین طلاب در فعالیت های فرهنگی در قالب بسیج یا کانون های مساجد و قرآن نیز نقش و تاثیرگذاری فراوانی داشته اند و در جریان نشر معراف اسلامی و حفظ و صیانت فرهنگی جامعه تلاش داشته اند.


ارسال نظرات