دبیر ستاد اجرایی اربعین لرستان:

ثبت بی نظیرترین حرکت فرهنگی اربعین به نام مردم لرستان/ 10 موکب استان در آستانه رونمایی قرار گرفتند

دبیر ستاد اجرایی اربعین لرستان گفت: بی نظیرترین حرکت فرهنگی استان های کشور در کشور عراق به نام مردم لرستان ثبت و انجام می شود.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۲۴
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقلا از لرستان خبر ،سردار عباس علیشاهی در حاشیه مراسم بدرقه رسمی اعزام هفت کامیون تجهیزات و اقلام مصرفی به موکب های استان لرستان در شهرهای نجف و کربلا اظهار داشت: ستاد اربعین حسینی با کمک ادارات و مسئولین استان اقدام به احداث 10 موکب پذیرای و اسکان کرده است.

وی در مورد محل احداث موکب های استان لرستان افزود: ورودی شهرهای خرم آباد، بروجرد،الیگودرز و نورآباد در استان لرستان و همچنین شهرای مهران، نجف و کربلا در خارج از استان موکب های پیش بینی شده ستاد اربعین استان لرستان است.

مسئول اجرای ستاد اربعین لرستان عنوان کرد: کار ایجاد و پشتیبانی این موکب ها توسط مردم شریف استان لرستان انجام شده است و استاندار محترم به تمامی دستگاه های استان دستور داده است که همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به کمک های نقدی مردم استان لرستان برای تجهیز موکب های استان بیان کردد: 150 میلیون تومان رقم نقدی کمک های مردمی استان به ستاد اربعین لرستان است و 1000 تخته پتو نیزاهدا شده است.

علیشاهی به اقدامات ستاد اربعین لرستان در کشور عراق اشاره کرد و گفت: تمامی مواکب لرستان در داخل و خارج استان به نام حضرت ابوالفضل (علیه سلام) نام گذاری شده است و قرارگاه فرهنگی صاحب الامر نیز در زمینه ایجاد اسکان در کشور عراق کار بزرگی را انجام دادند و با رایزنی این نهاد با حشد الشعبی عراق و استاندار کربلا 8 موکب در شهرهای نجف و کربلا به استان لرستان اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون جوانان لرستانی در حال آماده سازی موکب های پیش بینی شده استان هستند و در این زمینه نیز کار فرهنگی ارزشمندی انجام می شود و همین که داوطلبان خادمی اهل بیت(علیه سلام) از سراسر استان در کشور عراق حاضر می شوند دارای اثرات فرهنگی بی سابقه ای است.

دبیر ستاد اجرای اربعین لرستان خاطر نشان کرد:هیچ استانی در کشور به اندازه استان لرستان در زمینه احداث موکب در کشور عراق سرمایه گذاری معنوی نکرده است و نتیجه این اهتمام و همدلی مردم و مسئولان استان ایجاد 6 موکب اسکان در شهر کربلا و 2 موکب نیز در شهر نجف است.

وی اظهار داشت: دو موکب تدارک دیده شده عصائب و حوزه علمیه در شهر نجف ظرفیت 2000 نفر اسکان را دارند و موئسسه آبشار عاطفه های لرستان نیز تدارک 3000 غذا را در سه وعده صبحانه، نهار و شام دیده است و جای دارد از همین جا از استاندار لرستان و فرمانده سپاه استان به خاطر ایجاد روحیه همدلی در موضوع سفر اربعین تقدیر کنیم و از زحمات سایر دستگاه های و اداره های استان و همچنین قرارگاه پرتلاش فرهنگی صاحب الامر و موئسسه آبشار عاطفه ها تشکر می کنیم.

علیشاهی با اشاره به انجام کارهای ارزشمند قرارگاه فرهنگی صاحب الامر در کشور عراق، افزود: مهمترین حرکت فرهنگی و تشکیلاتی ایران در کشور عراق به نام مردم لرستان و قرارگاه فرهنگی صاحب الامر ثبت شده است و با هماهنگی که این نهاد با مسئولان عراقی داشته قرار شده است که برگزاری جلسات سخنرانی و عزادارای در مسجد حنانه به استان لرستان سپرده شود که مجری این برنامه نیز قرارگاه فرهنگی صاحب الامر است.

وی در مورد احداث موکب های درون استانی برای زوار اربعین عنوان کرد: با توجه به اینکه استان لرستان یکی از محورهای اصلی عبور زوار امام حسین(علیه سلام) به مرزها ست، بنابراین در ستاد اربعین استان پیش بین احداث موکب در ورودی چهار شهرستان، خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و نورآباد شده است و در مسیر بازگشت نیز دو موکب در شهرهای پلدختر و کوهدشت برپا می شود.

دبیر ستاد اجرایی اربعین لرستان خاطر نشان کرد: علاوه بر بعضی دستگاه ها و نهاد استان که وظیفه ذاتی در تسهیل سفر اربعین دارند باید از بعضی ارگان ها همانند سازمان پایانه ها و اتحادیه کامیون داران تشکر و قدردانی ویژه کرد چون که به شکل خودجوش پای کار آمده اند و ستاد اربعین استان را از پرداخت کرایه سنگین ، معاف کردند.

انتهای پیام/ف
ارسال نظرات