استاندار استان زنجان:

بخشی از مشکلات به نظام اداری و به دولت برمی گردد

بخشی از مشکلات به نظام اداری و به دولت بر می گردد، اما بخش عمده ای هم مربوط به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.
کد خبر: ۸۷۷۲۰۱۴
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار استان زنجان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: با اشاره به نقش تولیدکنندگان در پرسرعت شدن روند رشد اقتصادی کشور ملت ایران می تواند با استفاده از تمام ظرفیت های اقتصادی، قله های تجارت و تسلط بر بازارهای جهانی را فتح نماید.

اسدالله درویش امیری به فرصت سرمایه گذاری های خارجی در زنجان اشاره کرد و افزود: باید بخشی از مشکل اشتغال را از این طریق رفع کرد.

وی با ابراز تاسف از فرصت سوزی در استفاده از امکان جایگزین شدن ایران به جای ترکیه در بازار بزرگ روسیه خاطر نشان کرد: تجار ما نتوانستند از این فرصت به خوبی استفاده کنند و بعد از گذشت مدت کوتاهی این امتیاز از دست ایران رفت.

اسدالله درویش امیری با بیان اینکه ایران با تمدن چند هزار ساله یکی از پایه گذاران صادرات و تجارت بین ملت ها بوده است، تصریح کرد: کشور با گرفتار شدن به صنعت نفت، فرهنگ تجارتش نیز تغییر پیدا کرده است.

درویش امیری در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی صادرات فقط نیاز نیست، بلکه یک رقابت است.

وی با اشاره به فاصله داشتن با صادرات ایده آل در ایران، بیان کرد: با گذشت سالها از انقلاب اسلامی هنوز در صنعت بسته بندی، همچنین نحوه حمل و نقل صحیح کالا به خصوص مواد غذایی مشکل اساسی داریم و همین موضوع باعث از دست رفتن فرصت های صادرات غیر نفتی می شود.

استاندار زنجان با اعلام این موضوع گفت: باید همواره تلاش داشته باشیم تا با صادرات مناسب، بتوانیم جلوه گر شخصیت ایرانی باشیم.

درویش امیری مشکلات اقتصادی را به دوبخش تقسیم بندی کرد و گفت: بخشی از مشکلات به نظام اداری و به دولت بر می گردد، اما بخش عمده ای هم مربوط به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

ارسال نظرات