آیت‌الله نعیم‌آبادی:

باید به جنگ منکر رفت/ باید منکرات جامعه خودمان را به خوبی بشناسیم

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: وظیفه هر مسلمانی است که منکرات جامعه خود را بشناسد و با منکرات مبارزه کند.
کد خبر: ۸۷۷۲۴۶۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی عصر امروز در نشستی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: یکی از وظایف مسلمان واقعی شناسایی تنگناهای جامعه و تلاش برای رفع آنها در هر جایگاهی که قرار دارد، است و وظیفه انسان در مقابله با منکرات نیز از همین نگاه حاصل می‌شود.

وی افزود: شناختن منکرات جامعه یک ضرورت برای هر مسلمانی است و باید به طور عملی با منکراتی نظیر اجحاف به حقوق بیت‌المال، دست‌درازی به حقوق مردم، تضییع مباحث اخلاقی، اسراف و تبذیر و ... مبارزه کرد و افراد را از عمل اشتباه خودشان در هر جایگاهی که باشند، آگاه ساخت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این که یکی از عوامل زیاد شدن منکرات در جامعه این است که مسؤولان به آنچه که می‌گویند عمل نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: اسلام می‌گوید که باید جلوی منکر را گرفت و این یک وظیفه شرعی بر دوش انسان است.

نعیم‌آبادی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر موجب حفظ سرمایه‌های انسانی جامعه می‌شود و منافع اجتماع را تأمین می‌کند و کارآیی را در جامعه افزایش می‌دهد.

امام جمعه بندرعباس از عملکرد رسانه‌ها در زمینه افشای حقوق‌های نجومی تقدیر کرد و گفت: در عین حال این موضوع نباید موجب اجحاف در حق مدیران کاردان و توانمندی شود که در حال خدمت به کشور هستند.

وی در ادامه به یکی از آسیب‌های وارده به موضوع امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه، برخورد بد آمران و ناهیان با مردم بوده است و از سوی دیگر این که ما اولویت‌ها را در زمینه برخورد با منکرات اشتباه تعریف کرده‌ایم به طوری که به جای مبارزه بر علیه منکرات و مفاسد اقتصادی و ... به جنگ چیزهایی رفتیم که نباید می‌رفتیم.

نعیم‌آبادی اضافه کرد: 3 میلیون افغانی در ایران برای دعای توسل به این کشور نیامده‌اند و تجربه نشان داده که کار در کشور وجود دارد و باید انگیزه کار کردن را در جامعه رشد و رونق دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از وجوه امر به معروف این است ما فرهنگ کار را در جامعه تقویت کنیم و مسیر حرکت جوانان را اصلاح سازیم.
ارسال نظرات