حجت الاسلام شاهرودی در یادواره شهدای روحانی در سقز

شهدای روحانی استان کردستان جزو مظلوم‌ترین شهدا هستند/روشنگری و دفاع از دین خدا وظیفه روحانیون است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شهدای روحانی استان کردستان جزو مظلوم‌ترین شهدا هستند.
کد خبر: ۸۷۷۲۴۹۷
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه کردستان در یادواره شهدای روحانی که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور سقز برگزار شد اظهار کرد: شهدا بهترین معامله کنندگان با خدا هستند و شهادت بالاترین خیر و پاداشی است که خداوند در دنیا به بندگان خاص خود عطا می کند.

وی به ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا بهترین معامله کنندگان با خدا هستند و شهادت بالاترین خیر و پاداشی است که خداوند در دنیا به بندگان خاص خود عطا می‌کند، زیرا شهدا همیشه زنده و تاثیرگذار هستند.

وی به شخصیت روحانی شهید ماموستا شیخ‌الاسلام اشاره کرد و گفت: شیخ الشهدای روحانی کردستان شهید شیخ‌الاسلام است که شخصیتی فاضل و دانشمندی آشنا با علوم روز بود.

وی با بیان اینکه ما همیشه باید قدردان نعمت های الهی بوده باشیم وقدر این شهدا وخاندان معظم شهدا را بدانیم چون این امنیت وآسایش مرهون خون شهدا است  خاطر نشان کرد: روحانیت اهل سنت همچنان در خط رهبری بوده و همیشه در صحنه مبارزه با  دژخیمان در صف اول بوده اند و در دوران مبارزه با طاغوت و اوایل انقلاب اسلامی پیروی از ولایت فقیه و امام خمینی (ره) را برخود فرض دانسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی اضافه کرد: روشنگری و دفاع از دین خدا وظیفه روحانیون است که وظیفه خطیر و با اهمیتی است و به همین دلیل دشمنان نسبت به عالمان دینی کینه دارند زیرا علما ماهیت آنها را روشن می کنند و خداوند می فرماید که اگر روشنگری عالمان دینی نباشد زمین را فساد می گیرد.

وی گفت: مردم کردستان با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های والای خویش در طول 35 سال از عمر با برکت نظام مقدس اسلامی حماسه‌های بسیاری را خلق کرده‌اند و تقدیم بیش از 5 هزار و 470 شهید گلگون کفن از این استان برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی سندی مستحکم بر عشق و ارادت ویژه مردمان این دیار با انقلاب و امام انقلاب است.

وی تاکید کرد: شهدای روحانی استان کردستان جزو مظلوم‌ترین شهدا هستند و در سخت‌ترین شرایط که مورد ظلم ضدانقلاب واقع شدند از اعتقادات خود دست نکشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی، نقش شهدای روحانی در ترویج ارزش‌های اسلامی را انکار ناپذیر دانست و افزود: برگزاری یادواره شهدای روحانی اقدامی موثر برای بیان ابعاد زندگی علمی و شخصی آنان و دیدگاههای این قشر اثر گذار جامعه است.

وی با بیان اینکه این شهدا با قلم و خون خود از اسلام و آرمان های نظام در برابر دشمنان پاسداری کردند اظهارداشت: تمامی احاد جامعه باید همواره خود را مدیون شهدای روحانی بدانند و هیچ کس نباید در برابر گذشت و ایثار آنها بی‌توجه باشد.

گفتنی است؛ این یادواره در گرامیداشت شهدای روحانی ماموستا عبدالحمید فرقانی و هفت شهید روحانی این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات