مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان:

کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در لرستان برگزار شد + تصاویر

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل سیزدهم آبان ماه در استان لرستان برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۷۲۶۶۸
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،سرهنگ نبی اله شمس بیرانوند اظهار داشت:  به مناسبت هفته پدافند غیرعامل کارگاه یکروزه  پدافند غیرعامل و جنگ نرم حوزه سلامت استان سیزدهم آبان ماه در استان لرستان برگزارشد.
وی با اشاره به اینکه این کارگاه یکروزه با حضور 350 نفر از کارکنان بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی در استان،تامین اجتماعی و اعضای بسیج جامعه پزشکی برگزار شد، افزود: در این دوره مباحثی از قبیل اصول و مبانی پدافند غیرعامل، تهدیدات زیستی و راهکارهای دفاعی، جنگ روانی و مدیریت بحران، بیوتروریسم، پدافند غیرعامل پرتوی و تهدیدات جنگ نوین بیولژیک آموزش داده شد.

کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در لرستان برگزار شد + تصاویر
جنگ نرم و خانواده
حاج آقا مرادیان، نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان در این کارگاه با اشاره به اینکه تهدید شناسی مهم ترین عامل در پدافند غیرعامل است، اظهار داشت: خطرات روحی از جمله ماهواره که تاثیر بسزایی در روحیه ی فرد دارد.در محیط خانواده باید مطرح شود که بر حل آن منجر شود.
مرادیان با اشاره به اینکه ازدواج لازمه ی شروع زندگی دو جوان است، افزود:  مهریه های سنگین وجهیزیه های زیاد مانع ازدواج آسان خواهد شد و همچنین سختگیریهای خانواده ها و بحث ادامه تحصیل از این موارد است..
وی ادامه داد: در روایت ها یی که گفته شده ، طبق آنها زن باید در منزل برای همسر آرایش کند ، اما در خارج از خانواده حجاب کامل را رعایت کند.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه با اشاره به روایات، گفت: اطاعت از وظایف زنان است که اسلام ان را برای محکم شدن کانون خانواده بیان کرده.

کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در لرستان برگزار شد + تصاویر
 
بیوتروریسم امنیت غذایی
دکترمهناز مردانی متخصص تغذیه در این کارگاه با اشاره به استفاده کردن دشمن از عوامل بیولوژیکی گفت: عوامل بیولوژیکی ا- قدرت تخریب خیلی بالایی دارن و به راحتی می توانند خانواده ,دوستان را بیمار کنند(انتشار راحت در جامعه)2- عوامل بیولوژیک خیلی ارزان هستند چون به راحتی لز طریق یک ویروس می تواند انتقال یابد و مثل سلاح های جنگی گران قیمت نیستند.3- این عوامل در جامعه رعب و وحشت ایجاد می کند(جنگ روانی)
 دکتر مردانی، راه های اصلی ورود عوامل زیستی بر بدن را از طریق: گوارش، پوستی، استنشاقی (خطرناکترین راه ورود عوامل خطرناک بر بدن)دانست واظهار داشت:دشمن به راحتی از طریق این راه ها میکروب ها را انتقال و نشر می کند.
ای متخصص تغذیه افزود: غذاهایی که می خوریم می توان از طریق هوای آلوده – خاک آلوده ،آب های جاری آلوده ، آلوده به میکروارگانیسم ها شوندکه این کار خیلی راحت توسط دشمن صورت می گیرد.
 وی گفت: در طی تاریخ دشمن از طریق نشر بیماری هایی  مثل سیاه زخم ،طاعون و ... مردم را مبتلا به بیماری کردند.
کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در لرستان برگزار شد + تصاویر
پدافند غیرعامل، جنگ نرم . مدیریت بحران
نبی اله شمس بیرانوند، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان در این کارگاه با اشاره به اینکه پدافند از ترکیب پدا وآفند ساخته شده
 ، اظهار داشت:آفند یعنی جنگ وتجاوز وپدا یعنی ضد هرچیزی پس پدافند یعنی ضد جنگ
شمس با اشاره به پدافند و پدافند غیر عامل تصریح کرد: پدافند باعث ارتقاء پایداری ملی وتحلیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.پدافند غیرعامل یعنی جنگ با دشمن بدون استفاده از سلاح ها که با همکاری گروه ها و نهادها ی جامعه رخ می دهد
وی افزود: کشور آلمان در وضعیت پدافندغیرعامل در کل جهان حرف اول را می زند
گفتنی است در این کارگاه در مورد مباحث بیوتروریسم و بیماری های نو پدید توسط دکتر محمدرضا ناظر متخصص عفونی  و پدافند زیستی توسط سهیلا حسنوند کارشناس بهداشت عمومی  مباحثی مطرح شد.

کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در لرستان برگزار شد + تصاویر

انتهای پیام/ف
 

ارسال نظرات