رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان همدان خبر داد

رو نمایی از دو سامانه اینترنتی برای پویا کردن صنعت استان همدان در هفته بسیج

مهر افروز گفت: در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج ، دو سامانه صنایع استان همدان و سامانه معادن استان همدان را رونمایی خواهیم کرد
کد خبر: ۸۷۷۳۰۷۹
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرافروز رئیس بسیج مهندسین صنعتی استان همدان با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه پایش و عارضه یابی صنایع استان همدان اظهار داشت: در استان، 25 شهرک و ناحیه شهرک صنعتی وجود دارد که متاسفانه بیش از 60 درصد این واحد ها تعطیل شده است که تا کنون توانسته ایم 50 درصد این واحدها را پایش و عارضه یابی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان همدان در ادامه سخنان خود ، خبر از طراحی دو سامانه اینترنتی برای پویا تر کردن صنایع استان داد و گفت: در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج  ، دو سامانه صنایع استان همدان و سامانه معادن استان همدان را رونمایی خواهیم کرد که هدف از طراحی و راه اندازی آن ، ایجاد بستری مناسب برای تبادل اطلاعات و آشنایی سایر صنعتگران استان می باشد تا بتوانند از این طریق ، نیازها و مواد اولیه تولیدات کارخانجات خود را تهیه کنند .

وی در پاسخ این سوال که اکثر مشکلات صنعتگران استان همدان در چه بخش هایی دسته بندی میشود افزود: با بررسی های انجام شده ، همه صنایع در چهار گروه تقسیم بندی می شوند.گروه اول ، نحوه مدیریت علمی و صحیح صاحبان صنایع است که به علت عدم آگاهی و نداشتن علم ، باعث هدر رقتن منابع و ایجد ضرر و زیان های متعدد می شود.

گروه دوم به مشکلات فنی تخصصی برمی گردد ، برخی کارخانجات با داشتن دستگاه های قدیمی و از کارافتاده و عدم به روز بودن ، سبب شده است تا محصولاتشان کیفیت و امکانات بالا نداشته باشند و این امر در زمینه فروش محصولاتشان اثر گذار خواهد بود.

مهر افروز مشکلات پولی و بانکی را ، سومین گروه از عمده مشکلات صنعتگران استان همدان بر شمرد و تصریح کرد: چگونه میتواند یک کارگاه تولیدی برای ساخت یک وسلیه مورد نیاز کشور، میلیاردها تومان به بانک پول پرداخت کند و به جای آنکه بانک ها از صنعت حمایت کنند بیشترین موانع را برای صنعتگران ایجاد میکنند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان همدان چهارمین مانع پیش روی صنایع را ،مشکلات بازاریابی دانست و افزود:متاسفانه کارخانجاتی که تولید پر هستند در زمینه محصولاتشان بسیار سنتی و قدیمی فکر میکنند ،لذا یکی از ایرادات موجود ، آشنا نبودن به علم روز بازایابی و عدم انتخاب روش های نوین و مدرن برای فروش محصولات است.

وی در پایان سخنان خود افزود: برای رفع این مشکلات و کمک به صنعتگران استان ، با تشکیل چهار کارگروه تخصصی و همینطور راه اندازی هشت کانون در سراسر استان ، به بررسی و تحلیل ، ارائه مشاوره و همینطور کلاس های آموزشی رایگان سعی بر آن داریم تا بخشی از مشکلات این عزیزان رفع گردد ولیکن این اقدامات کافی نیست وبایستی بانک ها و دولت نیز بجد برای کمک از صنعت قیام کنند.

ارسال نظرات