امام جمعه اصلاندوز:

هویت و موجودیت هر جامعه فرهنگ است

امام جمعه اصلاندوز هویت و موجودیت هر جامعه را فرهنگ دانست و گفت:فرهنگ در جامعه اصیل است.جامعه ای که فرهنگ داشته باشد خوشبخت خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۷۳۱۵۷
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، حجت الاسلام والمسلمین "عظیم اسدزاده" در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز به سخنان حکیمانه و عالمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در جمع هزاران دانش آموز و دانشجو اشاره کرد و گفت:در این دیدار معظم له با اشاره به برخی تلاشها و حرکت ها خطرناک برای القای دو اشتباه در اذهان و افکار عمومی به ویژه جوانان فرمودند:اینکه تبلیغ میکنند ایستادگی امام(ره) در مقابل آمریکا به علت تعصب و لجاجت و غرور بوده، به معنای آن است که امام در ایستادگی خود در برابر آمریکا منطقی نداشته است! در حالیکه ایستادگی نظام اسلامی و ملت ایران در برابر آمریکا بر اساس استدلال های کاملاً منطقی است.

وی به دستاوردهای مهم جوانان ایران اسلامی در عرصه های مختلف نظام تاکید کرد و گفت:دولت و مجلس باید برای حل مشکلات جوانان تلاش کنند چرا که دانش آموزان و دانشجویان آینده سازان کشور هستند.

امام جمعه اصلاندوز در ادامه با اشاره به قناعت در جامعه و خانواده افزود:انسان مومن و متعهد باید در زندگی روزمره خود قناعت را سرمشق قرار دهند چرا که هر جامعه ای که قناعت دارد جامعه ایده آل خواهد داشت در غیر اینصورت آن جامعه باعث گرفتاری می شود.

حجت الاسلام اسدزاده بقای نعمت،بی نیازی،آسایش و راحتی،ایمان را از آثار قناعت از زبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عنوان کرد.

وی موضوع حقوق های نجومی برخی از مدیران و اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان بخاطر حرص و طمع و بی قناعتی برخی از افراد دانست و گفت:دولت در قبال این موضوع نباید سکوت کند و جواب قطعی بدهد تا مردم توجیه شوند.

خطیب جمعه اصلاندوز با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری یادواره 168 شهید والامقام عشایر استان اردبیل بخصوص سپاه ناحیه عشایری و حضور پرشکوه مردم و عشایر در این یادواره گفت:امنیت و آسایشی که امروز در کشور داریم به برکت خون شهداست.

وی همچنین از حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی استکبارستیزی 13 آبان شهر اصلاندوز قدردانی کرد و گفت:این حضور مایه یاس و ناامیدی دشمنان نظام بوده و در آینده نیز خواهد شد.

حجت الاسلام اسدزاده به 14 آبان روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت:فرهنگ در جامعه اصیل است جامعه ای که فرهنگ داشته باشد خوشبخت است در غیر اینصورت بدبختی به همراه دارد.

وی هویت و موجودیت هر جامعه را فرهنگ دانست و گفت:به فرموده امام راحل راه اصلاح مملکت اصلاح فرهنگ است.

امام جمعه اصلاندوز به سالروز شهادت حضرت رقیه (س) اشاره کرد و به شمه ای از جریان شهادت آن حضرت پرداخت.

وی به سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و بر الگوگیری تمام مسلمانان از سیره و روش ائمه اطهار(ع) بخصوص حضرت امام حسن (ع) تاکید کرد.

ارسال نظرات