خبرهای داغ:
در جلسه شورای زکات آذربایجان شرقی در دفتر آیت الله مجتهد شبستری مطرح شد؛

کشاورزان نیکوکار آذربایجان شرقی 70 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی در جلسه شورای زکات استان با بیان اینکه در هفت ماهه سپری شده از سال جاری مردم و خیران استان ۴۰۰ میلیارد ریال کمک به نیازمندان کمک کرده اند، گفت: بیش از ۷۰ میلیارد ریال از این مبلغ از محل جمع آوری زکات بوده است.
کد خبر: ۸۷۷۳۱۵۹
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین دشتی افزود: امسال آذربایجان شرقی از نظر پرداخت زکات فطره در رتبه سوم کشوری قرار گرفت.

وی موارد مصرف زکات جمع آوری شده را برابر ابلاغ شورای مرکزی زکات کشور، رفع نیازهای مستمندان و اجرای طرح های عمرانی عنوان کرد و افزود: ۷۲ درصد زکات جمع آوری شده برای نیازمندان و بقیه برای طرح های عمرانی هزینه شده است.

دشتی خاطرنشان کرد: اولویت هزینه کرد زکات جمع آوری شده حل مشکلات مددجویان و نیازمندان است و در این راستا مبالغ جمع آوری شده صرف تامین هزینه های درمان،تحصیل،ساخت و تعمیر مسکن، سرویس بهداشتی و حمام مددجویان،تامین جهیزیه نوعروسان و سایر کمک های حمایتی می شود.

رئيس شورای زکات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیریت درست و دقیق زکات و جمع آوری آن عامل پیشبرد اهداف و تقویت زیرساخت ها در کشور خواهد شد، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم می توان گفت احیای زکات و ترویج آن از واجبات در جامعه است تا بخشی از مشکلات اقتصادی از این رهگذر رفع شود.

آیت الله محسن مجتهد شبستری با بیان اینکه توزیع درست ثروت و ایجاد مراکز عام المنفعه از جمله برکات زکات است، بیان کرد: زکات یک حق الناس اجتماعی است، حق الناس در زکات از حق الناس فردی حساس تر و پاسخ گویی در برابر آن بسیار سخت است و باید در وقت خود و طبق دستور الهی به جا آورده شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مسأله زکات در قرآن در کنار مهم ترین فرایض اسلامی یعنی نماز ذکر شده است، گفت: عمل به فریضه زکات عامل طهارت نفس و تقویت بُعد معنوی انسان می شود، زکات دارای برکات فراوانی برای جامعه است که توجه و ترویج آن یک وظیفه شرعی است.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید به اینکه اهتمام عمومی به پدیده زکات نیازمند فرهنگ سازی و بیان اهمیت و برکات زکات است،خاطرنشان کرد: باید از طریق مبلغان و عاملان زکات به بیان ارزش و اهمیت زکات پرداخت تا شاهد اهتمام و توجه بیشتر مردم به این امر باشیم.

کشاورزان نیکوکار آذربایجان شرقی در هفت ماهه امسال بیش از 70 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند. ۷۲ درصد زکات جمع آوری شده برای نیازمندان و بقیه برای طرح های عمرانی هزینه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها