با هدف توانمندسازي خانواده‌هاي نيازمند انجام شد

ايجاد 720 شغل براي مددجويان اردبيلي

يكي از راهكارهاي كميته امداد براي توانمندسازي خانواده‌هاي تحت پوشش توسعه مشاغل خانگي است.
کد خبر: ۸۷۷۳۱۷۹
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جهانبخش نژادجواد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه 720 شغل در هفت ماهه سال‌جاري براي مددجويان تحت حمايت اين نهاد ايجاد شده است، گفت: با توجه به ظرفيت منطقه و استعداد سنجي انجام شده، بيشترين فرصت شغلي در زمينه دامپروري بوده است.

وي با بيان اينكه 346 مورد از طرح‌هاي اشتغال ايجاد شده به دامپروري اختصاص دارد، اظهار كرد: موقعیت و ظرفیت جغرافیایی این منطقه موجب شده تا طرح‌ دامپروری با موفقيت بيشتري همراه باشد كه با توسعه اين طرح تلاش داريم تعداد مددجويان بيشتري رابه مرز خودكفايي نزديك كنيم.

نژادجواد با اشاره به اينكه بخش مهمی از لبنیات و گوشت قرمز استان به وسیله مجریان طرح دامپروری کمیته امداد تامین می‌شود، اذعان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی دامداری و دامپروری در جهت ارتقای سطح آگاهی و آموزش صحیح و اصولی نگهداری دام‌ها و دیگر مسائل مربوط به دامپروری برگزار می‌شود تا مددجویان با گذراندن این دوره‌ها بتوانند محصولات خود را از نظر كمي و كيفي ارتقا بخشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اعلام اينكه در سال‌جاري با هدف ايجاد 720 شغل براي مددجويان بيش از 83 ميليارد و 767 ميليون ريال تسهيلات اشتغال و خودكفايي پرداخت شده است، بيان كرد: تسهيلات پرداختي از محل منابع امدادي و بانك‌هاي عامل تامين شده و در اختيار مجريان طرح‌ها قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه بانك‌هاي عامل افزون بر 56 ميليارد ريال تسهيلات به مددجويان پرداخت كرده‌اند، افزود: اين مقدار تسهيلات بابت اجرايي شدن 478 فرصت شغلي پرداخت شده است.

نژادجواد ضمن قدرداني از همكاري‌ مطلوب بانك‌هاي عامل با كميته امداد استان، اظهار كرد: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند می‌تواند توسعه و پیشرفت منطقه را رقم بزند که با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بانك‌هاي عامل و مساعدت‌های مردمی تلاش داریم در این عرصه فعالیت‌های گسترده‌تری را به انجام رسانیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بيان اينكه پرداخت تسهيلات اشتغال به مددجويان تحت حمايت نسبت به مدت مشابه خود در سال 94 افزايش قابل توجهي داشته است، خاطر نشان كرد: در هفت ماهه سال گذشته بيش از 71 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال و خودكفايي به مجريان طرح‌هاي اشتغالزايي پرداخت شده بود.

وي با اشاره به اينكه 117 مورد از طرح‌هاي اشتغال در زمينه صنايع دستي است، بيان كرد: بيش از پنج ميليارد ريال بابت اجرايي شدن اين طرح‌ها تسهيلات پرداخت شده است.

نژادجواد با بيان اينكه درصدد هستيم با توسعه طرح‌هاي صنايع دستي و فرشبافي در بین زنان سرپرست خانوار آنان را به سمت خوداتكايي سوق دهيم، تصريح كرد: يكي از راهكارهاي كميته امداد براي توانمندسازي خانواده‌هاي تحت پوشش توسعه مشاغل خانگي است تا به واسطه آن زنان سرپرست خانوار بتوانند در منزل خود به كار و كسب درآمد مشغول باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اينكه با حفظ عزت و كرامت خانواده‌هاي تحت حمايت تلاش داريم با ارائه خدمات مختلف آنان را به مرز خودكفايي نزديك كنيم، گفت: اجراي طرح‌هاي خوداشتغالي و پايدارسازي مشاغل ايجاد شده از مهمترين فعاليت‌هاي كميته امداد است تا مددجويان به استقلال اقتصادي دست يابند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار