همزمان با سراسر کشور؛

همایش سه ساله‎های حسینی در بندرعباس

همایش سه ساله های حسینی همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) دختر عظیم الشأن سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه عاشقان ثارلله بتدرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۳۳۲۶
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان،فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در این همایش در گفت و گو با خبرنگاران، هدف از برگزاری این همایش آشنایی کودکان با مکتب اهل بیت (ع) بویژه شخصیت حضرت رقیه (س) و تربیت نسل آینده دانست.
سردار رضا ترابی افزود: ائمه اطهار (س) بویژه نوزادان و اطفالی که یادگاران ائمه و امام حسین (ع) هستند ، از تقدس خاصی برخوردارند و در این میان علی اصغر (ع) با وجود اینکه 6 ماه بیشتر عمر نکردند اما ایشان بزرگترین حجت نهضت برحق امام حسین (ع) در کربلا بودند.
وی اضافه کرد: حضرت رقیه (س) نیز 3 ساله بودند اما با کاری که در خرابه های شام انجام دادند ، در طول تاریخ ماندگار شد و عاملی برای پیروزی جهان اسلام شد.
فرمانده سپاه هرمزگان یادآورشد: برای اینکه فرزندان ما رهرو راه ائمه اطهار بویژه حضرت رقیه باشند ، باید فرهنگ سازی شود و در این زمینه پدر و مادرها و مهدهای کودک نقش تاثیرگذاری دارند.
همایش سه ساله های حسینی با حضور کودکان و مادران و مربیان مهدهای کودک در بندرعباس برگزار و در این همایش کودکان سه تا پنج ساله پسر و دختر با سربندهای مزین به نام یا رقیه بنت حسین و با لبیک یا رقیه لبیک یا حسین است ، به یاد دخت سه ساله امام حسین (ع) عزاداری کردند.
در این همایش مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز با ذکر گوشه هایی از مصایب شهدای کربلا به ویژه حضرت رقیه (س) به این مراسم جلوه ای دیگر بخشیدند.
ارسال نظرات