جزییات بیشتر از غرق شدن شناور خدمات رسان در آب های خلیج فارس

“شناور مسرور” که در اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران بوده در فاصله چهار مایلی دکل حفاری واقع در میدان نفتی سروش از ناحیه موتورخانه دچار آب گرفتگی شده و در آب فرو می رود.
کد خبر: ۸۷۷۳۸۴۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج مسئول روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره در گفتگو با خبرنگار ان در کیش با اشاره به جزییات غرق شدن یک شناور در آب های خلیج فارس گفت:”شناور مسرور”  که در اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران بوده در ۱۲ آبان‌ماه ساعت ١۴ و ٣٠ دقیقه  در فاصله چهار مایلی دکل حفاری واقع در میدان نفتی سروش  از ناحیه موتورخانه دچار آب گرفتگی شده و در آب فرو می رود.

وی با بیان اینکه این شناور به دکل حفاری مستقر در محل خدمات رسانی می کرده است، اظهار کرد: به محض دریافت تقاضای کمک شناورهای کمکی از سکوی ابوذر، میدان سروش و  شناورهای مسافربری برای نجات و حمایت از 12 سرنشین به همراه 3یدک کش برای کشیدن این شناور به محل اعزام می شوند.

این مسئول ادامه داد: ابتدا تلاش تیم امداد نجات بر آن بود  تا شناور را به وسیله یدک کش از  آب بیرون بیاورند اما چون پاشنه این شناور در آب فرو رفته بود اینکار امکان پذیر نبوده و در نهایت به ناچار طناب را رها می کنند و کشتی در آب فرو می رود.

مسئول روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره با اشاره به نجات جان 12 سرنشین این شناور تصریح کرد: این شناور حامل هیچ کالایی که ارزش اقتصادی داشته باشد نبوده و فقط به دکل حفاری سروش خدمات ارائه می کرده است و در حال حاضر علت حادثه در دست بررسی است.

لازم به ذکر است میدان نفتی سروش از میدان‌های نفتی ایران در حوضه خلیج فارس است، که در استان بوشهر و در ۸۳ کیلومتری جنوب غربی جزیره خارگ، قرار دارد و میدان نفتی سروش از میادین نفتی تحت مدیریت شرکت نفت فلات قاره ایران می‌باشد.

 

ارسال نظرات