حجت الاسلام خرسند در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد

سکوت و صبر امام حسن مجتبی(ع) در مقابل ناسزاگویان

کارشناس مذهبی گفت: بارز ترین ویژگی اخلاقی امام حسن مجتبی (علیه السلام) صبوری آن بزرگوار است.
کد خبر: ۸۷۷۴۰۲۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

حجت الاسلام و المسلمین مجید خرسند کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) در روز هفتم صفر و ویژگی بارز اخلاقی آن حضرت بیان داشت: بارز ترین ویژگی اخلاقی امام حسن مجتبی (علیه السلام) صبوری آن بزرگوار است.

وی با اشاره به داستانی از زندگی امام حسن گفت: به دلیل اینکه معاویه در شام تبلیغات بسیار سوء و منفی علیه امیرالمومنین و فرزندان ایشان می کرد مردم شام از امام علی و فرزندان آن حضرت نفرت داشتند. روزی شخص شامی به مدینه آمد. و وقتی امام حسن مجتبی را دید شروع به فحاشی و ناسزا گویی به ایشان کرد، اما حضرت به جای مقابله به مثل و عکس العمل منفی سکوت کردند و با نگاه مهربانانه به او گفتند ظاهرا شما غریب هستید و با همین رفتار امام، این فرد شامی ناسزاگو تحت تاثیر قرار گرفت و گفت من شما را بدترین افراد در زمین می دانستم اما الان شما را شناختم که شما بهترین خلق در عالم هستید.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: این رفتار امام حسن (ع) باید برای ما الگو باشد و در زندگی امروز باید آن را به کار بگیریم اگر کسی عمداً و یا سهواً به ما حرف بدی زد و یا برخورد بدی داشت با متانت و مهربانی ما از کرده خودش پیشیمان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین خرسند در خاتمه بیان داشت: در رابطه با روز شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) دو روایت 7 صفر و 28 صفر است که باید دو روز برای ایشان عزاداری کرد که نه تنها هیچ ضرری برای ما ندارد بلکه ثواب بیشتری هم می بریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار