انتقاد فرماندار پارس آباد از عدم راه‌اندازی دانشکده سلامت در اين شهرستان

فرماندار پارس آباد در نشست هم انديشي با اصحاب و رسانه و خبر اين شهرستان از عدم راه‌اندازی دانشکده سلامت در پارس آباد انتقاد كرد.
کد خبر: ۸۷۷۴۲۴۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، اولین نشست هم انديشي فرماندار پارس آباد با اصحاب رسانه و خبر این شهرستان عصر يكشنبه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد و مسائل و مشکلات و اصحاب رسانه این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اكبر صمدي در اين نشست بر توزيع عادلانه آگهي بين مطبوعات شهرستان تاكيد كرد و از پيگيري مشكلات پيش روي خبرنگاران خبر داد و گفت: تلاش ما بر اين است در درجه اول مشكلات خبرنگاران و اصحاب رسانه را كه در شهرستان قابل حل بوده همين جا پيگيري و حل كنيم، در غير اينصورت و مواجه شدن با مشكلاتي كه از عهده شهرستان خارج بوده را از طريق اداره كل فرهنگ و ارشاد استان اردبيل حل و فصل كنيم.

فرماندار پارس آباد ضمن تشکر از خبرنگاران در انعکاس و پوشش اخبار شهرستان از اصحاب رسانه های محلی خواست تعامل و همکاری بهتر و بیشتری با مسئولین شهرستان در بیان ظرفیت ها، مسائل و مشکلات و راهکارهای حل مسائل شهرستان داشته باشند.

وي در ادامه از اتمام عمليات ساختمان بیمارستان 160 تختخوابي پارس آباد تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در سفر روز گذشته عليزاده معاون وزير راه و شهرسازي نيز تاكيد بر اين بود كه بخش سيويل ساختمان اين بيمارستان تا دهه فجر به بهره برداري رسيده و بعد از آن وزارت بهداشت و درمان اقدام به تجهيز و تامين نيروي انساني آن اقدام كند.

صمدي از تخصیص 450 میلیارد ریال برای خريد تجهیزات اين بيمارستان نيز خبر داد و افزود: اين پروژه شبانه روزي با بكارگيري 128 نفر با شتاب خوبی در حال اجراست.

فرماندار پارس آباد همچنين با تاييد معوض بيمارستان جديد اين شهرستان، با بيان اينكه تا اين لحظه موفق به لغو آن نشده ايم، گفت: تمام تلاش ما بر اين است كه معوض بيمارستان 160 تختخوابي لغو شود و معتقدم در اين شهرستان 10 بيمارستان هم احداث شود جا براي آن هست و قطعا بحث معوض بطور كلي حذف مي شود.

وي با بيان اينكه بيمارستانهاي ارس و امام خميني (ره) اين شهرستان در وضعيت نامناسبي قرار دارد، ادامه داد: هم اكنون 139 تخت بيمارستان امام خميني (ره) پارس آباد ظرفيتش پر شده و مردم را در سالن ها و اورژانس بيمارستان بستري مي كنند.

صمدي همچنين از عدم راه اندازي دانشكده سلامت در پارس آباد انتقاد كرد و افزود: در حالي كه شهرهاي مشگين، خلخال و گرمي داراي دانشكده علوم پزشكي هستند اما پارس آباد مغان كه دومين شهرستان استان اردبيل بوده و به اندازه دو شهرستان جمعيت دارد از نعمت دانشكده سلامت بي بهره است.

فرماندار پارس آباد با بيان اينكه مجوز دانشكده سلامت براي اولين بار در سال 91 براي شهرستان پارس آباد داده شده، تصريح كرد: متاسفانه عدم پيگيري مسوولان وقت براي تامين ساختمان آن باعث شده مجوز اين دانشكده بايگاني و رو به فراموشي سپرده شود كه در اين ارتباط به جد پيگير آن هستيم تا مجوز احداث آن در منطقه را فراهم كنيم.

وي ادامه داد: راه اندازي دانشكده سلامت در پارس آباد از سه جهت، اول به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت استان، دوم اينكه بعد مسافت با مركز استان و قرار گرفتن در مركزيت مغان و شهرهاي بيله سوار، جعفرآباد، كليبر و خداآفرين، و سوم اينكه نزديكي به گمرك بيله سوار و استفاده از توريسم سلامت براي كشور جمهوري آذربايجان اهميت خاصي دارد.

صمدي همچنين تنها علت به تعویق افتادن افتتاح فرودگاه پارس آباد را افت شدید دمای هوا و تداوم این وضعیت بیان کرد و افزود: برای انجام عملیات آسفالت باند فرودگاه باید دمای هوا دست کم به 20 درجه سانتی گراد بالای صفر برسد که در صورت افزایش دما، ظرف 10 روز آتي عملیات آخرین لایه آسفالت به اتمام رسیده و فرودگاه آماده افتتاح خواهد بود.

وی تعریض و افزایش پهنای باند فرودگاه از 30 متر به 60 متر، اجرای سه لایه آسفالت باند فرودگاه به طول 3 کیلومتر، آسفالت تاكسي وي و راه اندازي سالن هاي مسافري ورودي و خروجي را از جمله اقدامات انجام شده در این فرودگاه اعلام کرد و گفت: تا کنون 150 میلیارد ریال برای اجرای طرح افزایش پهنا و مقاومت باند فرودگاه هزینه شده و با تکمیل این پروژه امکان نشست و برخاست هواپیماهای سنگین مثل فوکر 100 و ایرباس در فرودگاه پارس آباد فراهم می شود.

فرماندار پارس آباد با اعلام اينكه از لحاظ اعتبار براي اتمام فرودگاه مشكلي نداريم، بيان كرد: از ارديبهشت ماه 95 تا كنون بصورت شبانه روزي به اندازه يك فرودگاه جديد در فرودگاه پارس آباد كار انجام شده است و بعد از سرگيري پروازها با رايزني كه با شركت هواپيمايي آسمان داشته ايم هفته اي دو پرواز از اين شهرستان انجام خواهد شد.

صمدي درباره گمرك اصلاندوز نيز گفت: در سفر و ديدار اخير استاندار اردبيل با رئيس جمهور موضوع لغو گمرك اصلاندوز دوباره در كارگروه مرزي مصوب و تصويب شده اما مصوبه اش هنوز در هيات دولت نهايي نشده و پيگير آن هستيم.

در اين نشست غريب منوچهري رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پارس آباد نيز اظهار داشت: در شهرستان پارس آباد هم اکنون 9 نشريه، 7 سايت خبري و 4 دكه مطبوعاتي در عرصه خبر و رسانه فعاليت دارند.

وي بر رعایت امانت‌داری در منابع خبری و نقل قول‌ها از سوی خبرنگاران و رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: رعایت اخلاق و امانت‌داری از ویژگی‌ها و شاخص‌های خبرنگاران است که باید در حرفه خبری و اطلاع‌رسانی به عنوان یک اصل مد نظر داشته باشند.

منوچهري خاطرنشان كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ساماندهی خبرنگاران و مدیران مسئول نشریات اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی نموده و از این پس خبرنگارانی که در این سامانه اقدام به ثبت نام کنند و مشخصات خود را وارد سامانه نمایند، به عنوان خبرنگار شناخته خواهند شد.

ارسال نظرات