معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان

مکتب پویای تشیع تنها مانع در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی است

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: تنها مکتبی که مانع زیاده خواهی های استکبار بوده اسلام و مکتب پویای تشیع است؛ البته پویایی مکتب تشیع نشات گرفته از عزاداری برای امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۸۷۷۴۳۰۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، حجت الاسلام مصطفی مهدوی در دوره آموزش مداحی ویژه مداحان زن بسیجی استان لرستان که با حضور 274 تن در خرم آباد برگزار شد، افزود: هدف دشمن این است که با عزاداری انحرافی، عزاداری برای اهل بیت (ع) را به انحراف بکشانند و حتی برای رسیدن به اهداف خود تشیع انگلیسی را هم مورد حمایت قرار داده اند.

وی با بیان اینکه بقای دین در گرو عزاداری توام با شناخت برای امام حسین (ع) است اظهار کرد: هدف از مداحی گریه برای امام حسین (ع) نیست بلکه هدف معرفی این امام همام به عنوان الگو برای جامعه است؛ بنابراین مداح باید مراقب باشد که به نام عزاداری به فرهنگ، مبانی و ارزشهای اهل بیت (ع) ضربه نزند و این نیازمند شناخت و انگیزه است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: برخی مجالس عزا به مجالس ثواب و گرفتن حاجت تبدیل شده و این اشتباه است.

مهدوی با بیان اینکه در مجالس عزاداری زنان باید به شناخت بیشتری از سیره حضرت زینب (س) دست پیدا کنند گفت: حضرت زینب (س) در اوج مصائب اهل بیت(ع) خواندن نماز شب و عمل به واجبات را ترک نکرد و این درسی است که باید زنان ما از واقعه عاشورا بگیرند.

وی اضافه کرد: مداح باید در ذکر مصیبت برای اهل بیت (ع) بداند که دارد حق را می گوید و یا حق را پایمال می کند در هر حال مداحان نباید از این مسئله غافل شوند که دشمن تلاش می کند تا عزاداری برای امام حسین (ع) را به انحراف بکشاند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه مداح نباید به نام امام حسین (ع) به دنبال معرفی و کسب شهرت برای خود باشد، اضافه کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) برابر با ارزش کل دین است چون به واسطه این عزاداری هاست که امام خمینی (ره) فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته اند.

مهدوی با بیان اینکه درس ها و نکات مختلفی در واقعه عاشورا وجود دارد که مداحان باید آنها را برای مردم بازگو کنند، اظهار کرد: به عنوان نمونه نظام خانواده در کاروان امام حسین (ع) تنها یک هدف داشت و آن رضوان الهی و تقرب به خداوند بود.

گفتنی است؛ دوره آموزش مداحی ویژه زنان بسیجی استان لرستان طی پنج هفته توسط سازمان بسیج مداحان و با مشارکت بسیج جامعه زنان استان لرستان با هدف افزایش سطح توانمندی زنان مداح برگزار می شود.

روانش شناسی تربیتی، بصیرت دینی، آشنایی با دستگاه ها و گوشه ها در مداحی، آفات مداحی، صرف و نحو عربی، اصول و آداب دعاخوانی، آشنایی با مدیریت هیات، ارزش و اهمیت عزاداری و دروس اخلاقی از جمله مباحثی که در این دوره هفتگی ارائه می شوند.

 انتهای خبر/ز
ارسال نظرات