با حضور مسئولان استان و شهرستان:

هفته فرهنگی اجتماعی شهرستان بهاباد آغاز شد/ برگزاری جشنواره زعفران طلای سرخ در روز پنجشنبه

هفته فرهنگی، اجتماعی شهرستان بهاباد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از مردم در کانون پرورش فکری کودکان این شهر افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۷۴۳۱۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، عباس اقبال در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی اجتماعی شهرستان بهاباد که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شد، به معرفی علامه آخوند ملاعبدالله بهابادی، مفاخر و برخی از سنت‌های گذشتگان بهاباد پرداخت و اظهار داشت: برگزاری هفته فرهنگی اجتماعی در شهرستان بهاباد می‌تواند فرصت و زمینه مناسبی برای معرفی و ارائه ظرفیت‌های مختلف شهرستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، علمی، ادبی و هنری به شهروندان بهابادی و هم‌استانی‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، افزایش نشاط اجتماعی را یکی از ثمرات برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اجتماعی بهابا ددانست و تصریح کرد: نشاط اجتماعی به معنای وجود یک جامعه پویاست که باعلاقه و با تمام وجود به فعالیت می‌پردازند و کار می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی امام جمعه بهاباد هم در این مراسم اظهار داشت: شخصی که دارای آداب و رسوم عقلانی و دینی باشد، فرهنگ این فرد، فرهنگ انسانی و الهی است و جامعه و شهرستانی که از آداب اسلامی و عقلانی برخوردار باشد آن جامعه عقلانی و اسلامی است.

امام جمعه بهاباد به بیان شخصیت علامه آخوند ملاعبدالله بهابادی پرداخت و افزود: ایشان شخصیتی هستند که مقام معظم رهبری در سفر به یزد در رابطه با این شخصیت فرمودند "همین آخوند ملاعبدالله بهابادی در علوم اسلامی، در تفسیر، در ریاضیات، در فقه، در حدیث، از شخصیت‌های برجسته‌ای از این منطقه کویری- حاصل‌خیز نیروی انسانی- برخاسته‌اند".

وی افزود: مقام معظم رهبری در ادامه فرمودند "یزد را دارالعباده گفته‌اند، اما اگر یزد را دارالعلم هم بنامیم سخنی به گزافه نگفته‌ایم، مثلا فرض بفرمایید ملاعبدالله صاحب حاشیه، که مال همین بهاباد شماست، استاد شیخ بهایی- معاصر با مقدس اردبیلی- استاد منطق و فلسفه و ریاضیات و صاحب مدارک، خیلی نکته اساسی‌ای است".

افزایش آگاهی‌های عمومی در زمینه تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، اقتصاد و تمام ظرفیتها و جاذبه‌های منطقه و متعاقب آن توسعه پایدار شهرستان از اهداف برگزاری هفته فرهنگی بهاباد اعلام شده که از امروز تا 20 آبان با برنامه‌های متنوع در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

هفته فرهنگی اجتماعی بهاباد از 15 الی 21 آبان ماه میباشد در این هفته برنامه های متنوعی در شهرستان بهاباد برگزار میگردد که از جمله آنها برگزاری جشنواره زعفران طلای سرخ در روز پنج شنبه 20 آبانماه میباشد.


ارسال نظرات