استاندار اردبیل در نشست با منتخبان کمپین سد گیوی:

سد گیوی در دهه فجر افتتاح می‌شود

استاندار اردبیل با مهم و ضروری برشمردن پروژه خط انتقال و پایاب سد گیوی بهره‌برداری از آب سد گیوی را برای توسعه شهرستان کوثر حیاتی اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۷۴۵۰۷
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازخبرگزاری فارس، مجید خدابخش در نشست با اعضای منتخب کمپین حمایت از احداث سد و پایاب گیوی در اردبیل اظهار کرد: تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان برای این سد هزینه شده و برای اجرای خط انتقال و پایاب سد حدود 150 میلیارد هزینه خواهد شد.

وی افزود: هدف دولت اتمام پروژه های عمرانی با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که سد گیوی با 98 درصد پیشرفت یکی از طرح‌ها است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان برای احداث سد گیوی در جنوب استان اردبیل هزینه شده است، یادآور شد: خط انتقال سد گیوی 8 و نیم کیلومتر است که 5 کیلومتر آن از محل بدنه سد کار و تامین بودجه خواهد شد که قرارداد اجرای شبکه انتقال با یک پیمانکار امضاء شده است.

وی بیان کرد: منتظر ابلاغ و تأمین قسمتی از مبلغ قرارداد توسط سازمان آب منطقه‌ای اردبیل است تا عملیات اجرایی در اسرع وقت آغاز شود.

استاندار اردبیل با مهم و ضروری برشمردن پروژه خط انتقال و پایاب سد گیوی بهره‌برداری از آب سد گیوی را برای توسعه شهرستان کوثر حیاتی اعلام کرد.

خدابخش از پیگیری این موضوع توسط اعضای کمپین استقبال کرد و گفت: این کار مورد حمایت ما بوده،‌ زیرا خواسته عمومی این پویش مردمی حل مشکلات اقتصادی منطقه است، همچنین هر کمکی که بتوانیم در این موضوع به مردم شهرستان کوثر انجام خواهیم داد.

استاندار اردبیل در تماس تلفنی با داود نجفیان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برقرار کرده و قرار شد مدیرعامل آب منطقه‌یا اردبیل ظرف این هفته راه‌های حل مشکل تزریق بودجه،ابلاغ به پیمانکار و آغاز عملیات خط انتقال آب سد گیوی را بررسی کردند و قرار شد مهندس نجفیان تا یکشنبه آینده گزارش نهایی را ارائه کند.

بر اساس این گزارش، عملیات خط انتقال آب سد گیوی به طول هشت و نیم کیلومتر با پیشرفت حدود 35 درصد منتظر ابلاغ قرارداد با پیمانکار و تزریق بودجه برای عملیاتی کردن ادامه پروژه است.

اعضای کمپین پیگیری وضعیت خط انتقال و پایاب سد گیوی با قدردانی از استاندار اردبیل به دلیل نگاه مثبت به پایاب سد گیوی و همچنین تشکر از تلاش‌های مهندس نجفیان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اعلام کردند که منتظر خبرهای در تکمیل این پروژه بوده تا با تلاش و پیگیری همه اعضای کمپین و مردم فهیم و فرهنگ پرور منطقه کوثر و همت مسؤولان به زودی شاهد شکوفایی و عمران و آبادانی منطقه باشیم.

ارسال نظرات