دکتر غیبی پور در گفتگو با «بسیج»:

کارت اعتباری با اقبال مردم مواجه نشد

سیاوش غیبی پور با بیان اینکه کارت اعتباری خرید کالا به دلیل محدودیت در تنوع کالای قابل خرید با اقبال مردم مواجه نشد افزود: کارت اعتباری برای خرید انواع کالای داخلی و خارجی قابل استفاده است که نوعی انحراف است.
کد خبر: ۸۷۷۴۸۲۴
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

سیاوش غیبی‌پور اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه کارت اعتباری خرید کالا به دلیل محدودیت در تنوع کالای قابل خرید با اقبال مردم مواجه نشد افزود: کارت اعتباری برای خرید انواع کالا و خدمات اعم از تولید داخل و خارج قابل استفاده است در بازار لوازم خانگی بخش عظیم کالاها خارجی است و از دید خریدار تفکیک بین کالاهای داخلی و خارجی دچار مشکل است از اینرو کارت اعتباری از مسیر اصلی اهداف خود فاصله گرفته است. قرار بر این بود تا کارت اعتباری به سمت تولید داخلی هدایت شود و موجب اشتغالزایی شود ولی آنچه مشاهده می‌شود خلاف اهداف پیش بینی شده است.

این اقتصاددان بیان کرد: اگر کالای ایرانی که در کارت اعتباری مشخص شده است فاقد کیفیت لازم باشد مسلم است که مردم با هزینه چند برابری کارت اعتباری را برای خرید کالای خارجی در نظر می‌گیرند لذا دسته بندی، در نظر داشتن کیفیت، متنوع کردن کالاها و فروشگاه‌ها عاملی موثر است تا از انحراف فعلی کارت‌های اعتباری جلوگیری شود.

 غیبی پور خاطر نشان کرد: حق انتخاب خریدارن در کارت اعتباری رعایت نشده است.
ارسال نظرات