فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

حمایت از بنگاههای زود بازده از سیاستهای سپاه است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: حمایت از بنگاههای زودبازده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از سیاستهای سپاه می باشد.
کد خبر: ۸۷۷۴۹۵۵
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،سردار کشکولی در جلسه اقتصاد مقاومتی با عنوان صنایع تبدیلی عسل و فراورده های زنبور عسل که در الیگودرز برگزار شد اظهار داشت:از جمله مباحث مهم امروز که حضرت آقا بر آن تاکید فراوانی دارد اقتصاد مقاومتی است که یقینا نسخه شفا بخش اقتصاد بیمار کشور می باشد.

وی با اشاره به فعالیتهای سپاه در این زمینه گفت: از زمانیکه سپاه ورود پیدا نمود صرفا هدف همکاری با دولت در راستای تحقق آرمانها نظام می باشد و اقدامات ارزشمندی هم در این راستا صورت گرفته است.

فرمانده سپاه لرستان توجه به اقتصاد مقاومتی را موجب افزایش تولید و رفع مشکلاتی نظیر بیکاری دانست و افزود: در این راستا ما در شهرستان الیگودرز حدود 138 برنامه برای اجرا داریم و تا کنون هم در حوزه های تولیدی نظیر پرورش آبزیان وماکیان و شتر مرغ ودام سنگین و سبک و زنبورداری وهمچنین تولید قارچ و زعفران در الیگودرز اقدامات خوبی صورت گرفته و در سال جاری 10 میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات به این بخش ها اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر راه اندازی بنگاه های کوچک گفت: سپاه در راستای راه اندازی حمایت و حتی بازاریابی برای رونق این طرح ها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و سرمایه گذاران هم باید پای کار باشند.

کشکولی توسعه بخش کشاورزی را از اقدامات خوب و شایسته دانست و افزود: متاسفانه با وجود دلالها کمترین سود و نا متناسب با زحمتی که انجام می شود نصیب کشاورز می شود که تنها راه رفع این مشکل راه اندازی صنیع تبدیلی می باشدو

وی با اشاره به اینکه ما باید در هر شهرستان یک محصول را معرفی و روی تقویتآن کار کنیم گفت: اگر شهرستان الیگودرز در تولید عسل شناخته شده است باید برای معرفی آن و ایجاد صنایع بسته بندی تلاش نماییم.

در این جلسه امام جمعه الیگودرز هم به چگونگی تحول اقتصاد کشورهایی نظیر چین اشاره نمود و افزود: اگر امروز چین بازار دنیا را قبضه کرده بخاطر حمایت واقعی دولت از سرمایه گذاران می باشد.

حجت الاسلام ارزنده افزود: اما متاسفانه در کشور ما مسوولین پای کار نیستند تا جاییکه وزیر صنایع دستورتوقف فعالیت صنایع کوچک را صادر می نماید که این اقدامات مخالف اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری می باشد.

وی با اشاره به ظرفیتهای الیگودرز گفت: در این شهرستان محصولات خوبی داریم که برای معرفی آنها باید مدیریت نمود و در راستای جلوگیری از عرضه تقلبی این محصولات هم لازم است نظارت شود.

 فرماندار الیگودرز هم در این جلسه از مقوله اقتصاد بعنوان بحث مهم واولویت نخست کشور نام برد و افزود: با توجه به اینکه استان لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی یکی از استانهای پایلوت می باشد باید از این فرصت و منابعی که داریم استفاده نماییم.

ولی اله میرزایی اصل به حضور قدرتمند و تاثیر گذار سپاه در تمام مسائل کشور اشاره نمود و افزود: سپاه علاوه بر پاسداری از ارزشهای نظام هر کجا که احساس شود به حضورش نیاز است وارد عمل می شود و در بحث اقتصاد مقاومتی هم کارنامه موفقی داشته است.

وی با اشاره به شرایط و ظرفیتهای الیگودرز گفت: در شهرستان الیگودرز 105 هزار هکتار اراضی قابلد کشت داریم که 28 هزار هکتار آبی و از این مقدار هم 8 هزار هکتار به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند.

فرماندار الیگودرز به ظرفیتهای معطل مانده شهرستان اشاره نمود و افزود: یقینا برای رفع مشکلات و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت تلاش و همت مدیران و همه مردم لازم و ضروری می باشد.

در ادامه این جلسه تعدادی مدیران و روسایی هیات مدیره شرکتهای زنبور داری مشکلات ونظرات خود را مطرح که عمده مشکل آنها بالا بودن بهره بانکی تسهیلات بود.

ارسال نظرات