ظهر امروز ؛

"مادر شهید احمد دهقانی احمدآبادی" به فرزند شهیدش پیوست

ظهر امروز " مادر شهید احمد دهقانی احمدآبادی " به فرزند شهیدش پیوست .
کد خبر: ۸۷۷۴۹۸۱
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ مرحومه مغفوره زهرا نوری احمدآبادی " مادر بزرگوار شهید احمد دهقانی احمدآبادی " پس از طی یک دوره بیماری ظهر امروز دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست .

پیکر این مادر گرامی ساعت 3 عصر چهارشنبه 19 آبانماه از مسجد علیاء شهر احمدآباد به طرف گلزار شهدای این شهر تشییع و به خاک سپرده خواهد شد .

لازم به ذکر است که شهید احمد دهقانی احمدآبادی در سال 1344 هجری شمسی در خانواده ای مذهبی و كشاورز در احمدآباد اردكان به دنیا آمد .

در پيروزی انقلاب اسلامی ایران ، كودكی 13 ساله بود . با اینكه سن و سالی نداشت ، همراه والدین و مردم منطقه در مراسم مذهبی و انقلاب شركت داشت . اهل نماز ، مسجد ، مجلس عزاداری امام حسین (ع) ، مراسم دعا و قرآن بود . بی آزار بود و همه دوستش داشتند .

17 ساله بود كه تربیت صحیح و لقمه حلال و شیر پاك موجب شد كه نسبت به نیاز جبهه های جنگ احساس تكلیف كند ؛ لذا در بسیج ثبت نام كرد و آموزش نظامی را فرا گرفت . سپس سنگر نشینی عشق را برگزید و حضور در جبهه و سنگرهای عزت و شرف را بر آغوش خانواده و بستر نرم ترجیح داد .

این شهید بزرگوار در تاریخ 23 تیرماه 61 در عملیات رمضان مفقود الاثر گردید و پس از 31 سال به زادگاهش بازگشت .

با توجه به تدفین پنج شهید گمنام در تاریخ 25 فروردین 92 همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در میدان امام خمینی (ره) اردکان و تشابه زیاد مشخصات یکی از شهدای گمنام با این شهید بزرگوار ، آزمایشات DNA از خانواده شهید گرفته شد که با توجه به تطابق نتیجه با DNA شهید گمنام یاد شده ، هویت شهید مشخص شد و بعد از سالها انتظار این شهید بزرگوار در پارک شهر اردکان در جوار 4 شهید گمنام آرام گرفت .

ارسال نظرات