مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان:

ارتباط دانشگاه و صنعت در رشد اقتصادی تاثیرگذار است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان گفت: ارتباط دو سویه بین دانشگاه ها و صنایع می تواند در تولید و رشد اقتصادی کشور و استان تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۸۷۷۴۹۸۴
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری  ایرنا ، حجت الاسلام محمد عبادی زاده سه شنبه در مراسم آغاز به کار سیزدهمین کنفرانس مهندسی ساخت و تولید ایران به میزبانی دانشگاه هرمزگان افزود: با در نظر گرفتن ظرفیت ها و ارتباط بین دانشگاه و صنعت و جاری شدن تئوری های علمی در شاهرگ صنعت و تولید کشور می تواند در ارائه خدمات به واحدهای صنعتی استان و رشد اقتصادی صنایع کمک کند.
وی بیان داشت: هرمزگان دارای ظرفیت های بالای اقتصادی و صنعتی است که می تواند در کنار دانشگاه ها و آکادمیک در استان ایفای نقش داشته باشد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان یادآور شد: در 2 دهه اخیر زمانی که مساله نهضت نرم افزاری و تولید علم به عنوان پایه اقتصاد مقاومتی مطرح و آرام آرام در دانشگاه به گفتمان جدی تبدیل شد ، امروز بعد از 20 سال ، مساله اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد که این نهضت می تواند زمینه ای برای تولید علم در کشور بر مبنای پیشرفت توسعه و مورد توجه جدی علمی قرار گیرد .
عبادی زاده اظهار کرد: در سال های اخیر در ادبیات علمی کشور ، مقام معظم رهبری واژگانی را در زمینه علمی و اقتصادی مطرح و تبدیل به گفتمان های رایج کردند که این خود مقدمه ای است که کشور را به قله های رفیع پیشرفت و ترقی برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: این کنفرانس که به میزبانی دانشگاه هرمزگان طراحی شده ، می تواند یک نقطه مبارک و شروع جدی باشد که در آینده با کمک دانشگاه ها و صنایع شاهد بالندگی هرچه بیشتر اقتصاد در سطح کشور و استان باشیم.
سیزدهمین کنفرانس مهندسی ساخت و تولید ایران با همکاری دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه هرمزگان ، انجمن مهندسان ساخت و تولید ایران ، دانشگاه ها ، مراکز پژوهشی و صنعتی کشور در بندرعباس از امروز 18 آبان به میزبانی بندرعباس در دانشگاه هرمزگان برگزار شد و تا 20 آبان ادامه دارد.
در این کنفراس 100 مقاله به تشخیص داوری به صورت شفاهی و 38 مقاله نیز به صورت پوستری ارائه می شود.
ارسال نظرات