تخفیف 15درصدی شهریه برای دانشجویان چادری سرعین مثبت یا منفی؟

کارشناس قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: گرچه در مقیاس خرد و فردی کار مثبتی است ولی باعث اثر گذاری عمومی منفی خواهد شد ،به جای این کار پیشنهادم این است که امتیاز فرهنگی درتخفیف شهریه لحاظ شود.
کد خبر: ۸۷۷۵۰۳۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

نقی دشتی کارشناس قرآن وعترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بسیج ازاردبیل، در رابطه با اقدام امور فرهنگی دانشگاه آزاد سرعین که با نصب بنری در دانشگاه که چادر بپوشید؛ ۱۵٪ تخفیف شهریه بگیرید، گفت: این اقدام برای تقویت انگیزه دانشجویان چادری تاثیر مثبتی می گذارد و باعث احساس ارزشمندی این بانوان می شود و در مقیاس فردی (خرد) باعث اثر گذاری مثبتی خواهد بود ،

وی ادامه داد: اما باید دید این کار درمقیاس کلان و از منظر آنها که چادری نیستند و حتی دیگر مصادیق پوشش (غیر از چادر) را به عنوان حجاب مناسب خود برگزیده اند چه تبعاتی دارد؟

وی افزود: به جای این کار پیشنهادم این است که امتیاز فرهنگی درتخفیف شهریه لحاظ شود و اینگونه اقدامات شایسته تقدیر در قالب امتیاز فرهنگی و در لفافه مورد ارزیابی مادی قرار گیرد.

دشتی گفت: اگرچه مصادیق حداقلی حجاب از سوی حکومت جدی گرفته می شود اما در مجموع حجاب بویژه چادر به عنوان حجاب برتر یک انتخاب است و این کار اولاَ تشویق به تظاهر می تواند محسوب شود و ثانیاَ چادریها را در معرض فشار روانی و ... از سوی غیرچادریها قرار بدهد.

کارشناس قرآن وعترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به برنامه های فرهنگی و قرآنی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، از اجرای طرح حفظ یک جزء و سوره های منتخب (واقعه و یاسین) در تابستان امسال خبر داد وافزود: دراین طرح که بیش از 100نفر از کارکنان و اساتید شرکت کرده بودند بیشترین شرکت کننده ها از شهرستان اردبیل و گرمی بود.

وی یادآور شد: سعی داریم با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی و تعامل مناسب با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و برگزاری مستمر کرسی های آزاد اندیشی و جشنواره های فرهنگی هنری، استعددهای هنری و فرهنگی دانشجویان را شکوفا و اسخگوی شبهات دینی واعتقادی دانشجویان باشیم.

دشتی همچنین از فعالیت کانونهای قرآن و نهج البلاغه، فرهنگی هنری و... خبر داد وافزود: این کانونها سعی دارد دانشجویان را متناسب با سلایق خود جذب کند.

وی در رابطه با تاثیر برگزاری برنامه های دینی ومذهبی در دانشگاه، افزود:تعظیم شعائر دینی هر چه با عظمت تر باشد تاثیر گذاریش بیشتر خواهد بود. یکی از مصادیق این کار برگزاری مراسم طشت گذاری در دانشگاه علوم پزشکیاردبیل می باشد که در ده روز اول محرم با برگزاری هیات های مذهبی دانشجویی و با دعوت از سخنرانانی از استان قم دانشگاه حال وهوای معنوی به خود میگرفت.

گفت وگو سیما میرقاسمی خبرنگار خبرگزاری بسیج

ارسال نظرات