رئیس ستاد عتبات و عالیات استان زنجان:

پذیرایی روزانه زنجان از 20 هزار زائر اربعین

با راه اندازی موکب این استان در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی، روزانه 20 هزار نفر مهمان سفره احسان زنجانی ها می شوند.
کد خبر: ۸۷۷۵۲۹۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس ستاد عتبات و عالیات استان زنجان گفت: اغلب بارهای سخت افزاری شامل داربست، چادر، ظروف آشپزخانه، فرش و موکت، کپسول گاز، ظروف یکبار مصرف، روغن، برنج، چای و حبوبات در 11 دستگاه کامیونت اعزام شده است و دومین محموله نیز 18 آبان از زنجان حرکت خواهد کرد.

ذبیج الله بابایی با بیان اینکه محل استقرار موکب زنجانیان در شارع جنسیه است، افزود: سال گذشته نیز موکب های زنجانی در همین محل مستقر بودند.

وی گردهمایی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع جهان برشمرد و اظهار کرد: در محموله دوم 12 تن گوشت قرمز که ارزش آن به 2 میلیارد و 400 میلیون ریال می رسد، برای پذیرایی از 20 هزار نفر پیش بینی شده، به عراق ارسال می شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان در ادامه سخنان خود به اتمام عملیات ساخت نیم ضریح سرداب حرمین عسگریین(ع) تا اوایل آینده اشاره کرد و گفت: نقره مورد نیاز برای تکمیل این نیم ضریح تامین شده است.

وی یادآورشد: این نیم ضریح برای سرداب حرم امامین عسگریین(ع) واقع در طبقه پایینی قبور متبرکه و به سمت قبله ساخته می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: ضریح طلا و نقره و حکاکی های چوبی و فلزی بر روی این سازه چوبی پیاده شده است.

گفتنی است، از مهر سال گذشته عملیات ساخت این نیم ضریح آغاز شده است و همان زمان پیش بینی می شد تا ظرف یک و نیم سال عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.

ارسال نظرات